Bucket list no 5

En kul grej att göra så hör mitt i livet är att raka av sig håret. Det kan jag verkligen rekommendera. Slut på bad hair days helt enkelt. Märker dock att man måste underhålla med trimmer ofta. Speciellt mitt hår, som växer som ogräs. Märker också hur grå jag blivit. Allt ör numera silver. Trendigt sa bull. Så numera struntar jag i att bleka ner mitt hår med kemikalier. 

Jag har inte gått ut med detta på FB. Är lite rädd för att alla ska tro att jag fått ett cancer -återfall. För vem fan rakar av sig håret frivilligt. Jo, jag. 

En sak har jag märkt. Man könner sig lite naken utan hår. Det krävs mer smink än jag är van vid att bära, för att jag ska känna mig bekväm. Jag fryser också om skallen när jag går ut. Och snart blir det till att smörja in skallen med solskyddsfaktor. Ja, det är väl nackdelarna. Sedan undrar jag lite vad min sambo egentligen tycker. För han skrek NEEEEJ rakt ut när kag kom hem utan hår 😱

En vecka har snart gått och håret har redan växt ut några mm. Så var inte rädda att testa. Det växer ut och set går undan. 



(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: