I skuggan av askan och ett äventyr

Askmolnet härjar för fullt över England, men tror ni att de stängde flygplatser för det? Nähärå. Inte blev jag kvar inte... I London alltså. Mig slussade de ombord på ett plan kl sent i natt och jag var inte hemma förrän 02.00. Kalabalik utbröt dessutom på flygplatsen. 20 min innan vår boarding drar brandlarmet igång. KAOS! Tänk er själva att utrymma en utrikes flygplats från shoppinggalna, förvirrade, berusade, hungriga och panikslagna resenärer. Ut bland betong, flygplan och bussar. Huttrandes och armbågandes. Insåg då att jag är en överlevare. Jag och Micke var var först ut. Vi hittade en nödutgång på ca 5 sekunder och hann på så vis ut innan folk ens börjat reflektera över "EVACUATE THE BUILDING IMMEDIATELY". Så nu vet jag det.

London då? Det var fint såklart. Inte vädret då förstås men allt det andra. Eller fint och fint, snarare rough. Men det gillar ju vi. Och att resa med Micke T är alltid ett äventyr. Tänk er själva att anlända till London och sedan upptäcka att Mr Mike schabblat bort hotellbokningen. Igenstans att bo, hurra. Fullbokat överallt. Spännande. Alltid.

Jag hr varit i London innan, men undrar vad fasen jag höll på med då. Jag bara tråkturistde. Denna gång gjorde jag stan på riktigt. Drog öster ut där tiggarna hade benpiper som stack ut. Jag skämtar inte. Och där man träffade på män som trodde att regeringen blanade hormoner i maten för att göra dem mer lugna, faminina och ja jösses.... De trodde på allvar att deras tuttar kom från manipulering av mat, inte öl och fries.

Blev en del häng i Shoreditch såklart. För det är ju så där trevligt Södermalmigt/Berlinigt. Som Bling vill ha det. Lite komersiell punk i Camden blev der också. Givetvis inhandlades ett par Dr Martens. Det är ju halva priset på dem där. Och en jävdra massa annat ballt. Nu har jag gjort London på riktigt.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Men Micke T!! Jag är nyfiken på dina Docs. Bilder!

2010-05-05 @ 09:33:41
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Dom är vinröda- Liksom mörkt röd. Inte lika höga som dina. Gul söm. Du får snart se dem.

2010-05-05 @ 20:57:40
Postat av: Ester

Läskigt med flyget, Bling! Vilken puls man skulle ha haft.

Förresten blev jag sugen på en street-art-resa till London när jag följde din ena länk!

2010-05-06 @ 19:30:42
Postat av: 08an

Attans att vi missade varandra...å andra sidan slapp ni e oss 40000 svettiga idioter kuta runt stan...:D

2010-05-10 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: