Sommarminnen

Tänkte att jag skulle berätta om sommaren. Den som varit fin på mitt vis. Jag vet bara inte hur jag ska börja. Ska jag berätta om resorna eller om människorna, om miljöerna eller intrycken?

HEPP! Jag har sett spanjorer dansa i fontäner i Puerto Banus. Jag har sett människor ramla ner i Venedigs kloaker (förlåt, flod). Jag har i Milano stått med näsan 10 cm från Cristo morto för att undersöka ifall Jesus har snopp och i så fall hur stor. Orsakade såklart tumult, för inte visste jag att man inte fick fota (alltså hallå, jag hade ingen blixt). Efter att ha käkat sista måltiden med Leonardo Davinci drog jag sedan vidare till Florens. Där sa jag hej till snäckan Venus och statyn David -- så stilig. Jamen hjälp, ni hajar. Det kändes helt sjukt att stå framför dessa konstverk. På riktigt. PÅ RIKTIGT!

Jag har sett konst av Botticelli, Michelangelo och Leonardo Davinci. HAJA! Jag har Gowallat från Galileo Galileis grav, bara för att jag tror att han skulle gilla det. Och självklart ett Twitter till Niccolò Machiavelli ära.

Nej nu måste jag smita. Dags att HBTa sig; det är ju PRIDE!

Några bilder ska jag såklart bjucka på. Och vill ni ser hur ett ofrivilligt bad i Venedig kan gå till, klicka här.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ah, belissimo! Italien är ett måste, jag har bara sett dess alper samt mycket av en toalett (magsjuka de lux). Allt verkar vara som ett vykort!

2010-07-31 @ 20:14:23
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Är grymt avis här, Bling! Jag gjorde min resa till Italien med den galne japanen och missade hela konstgrejjen! Det låter fabulous!

2010-08-01 @ 20:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: