Blings status på FB 2009

De flesta bloggare gjorde fina summeringar av 2009, eller så 10 år bak i tiden. Jamen typ vad som hänt och hur man haft det. Jag fick ågren över det. Kände att, well 2009 var året av ingenting. Men så titta de jag lite på vad som skett på Facebook. Och det var ju en jävdra massa.

För er som orkar.. Här kommer mitt 2009 i form av FB-Statusar. Oh my gadd, listan e lång:

January
  • 2009, det är mitt år det.
  • identifierar mig med Neo..
  • Julskumt ute ju. Jag längtar bort.
  • ska se en rulle eller två med Micke & Pelle.
  • är det nån som e vaken?
  • går ut för att insupa D-vitamin.
  • eller kanske B-vitamin.
  • avslutar sin dammsugarbusiness med Lasse. Klin affär. Kommer snart med cash.
  • pimpar sig inför ett besök på Judit i Horan. See ya!
  • huttrar mig till 7-11. Ska köpa lite kärlek.
  • snart helg!
  • hatar naturens gång när den går fel och är ledsen.
  • behöver en hairkatt..
  • Warraps?! Terminator 2 på TV. Grymt.
  • om du undrar var brudarna är ikväll så vet jag.
  • sköna söndag. Baksmällan är light. Jag tror jag går ut en sväng.
  • snooze.
  • på väg till Sjöstaden för att klappa Bush. Kan man ta båten?
  • läser liten notis i tidningen om ett löfte om nåt underbart.
  • Du skrämde skiten ur mig i morse. Skönt att det gick bra. Skrota moppen.
  • snäll apa kan också ta makten. Ha! Länge leve ödmjukhet.
  • tyckte mycket om Lars and the real girl. Tack Grannen.
  • lagar tapas o har de bra.
  • Nu pausmusik, sen mellansnack. Sen aw.
  • drar onliners och är dryg. Förlåt, blyg.
  • funderar på hur jag ska fixa logistiken ikväll. Från punkt a till b och
  • grejer.
  • måste tvätta. känns kommunalgrått. eller kanske landstingsgult. har inte fått i mig nån java heller :/
  • korkar vinet.
  • :)
  • :/
  • just druckit en svinkall öl i anna X et o ätit gomat o grejer. Sen grina jag lite, fast mest skrattatde jag åt Robert.
  • behöver semester från min semester. Miljöombyte skulle sitta fint.
  • kurar under en filt.
  • pre-pubertetsgrinar. Kanske får du in ett slag. Kanske får du in ett slag, men jag kommer vinna. Ha.
  • yes we can..Hmm... Now we must.. Jag jobbar på saken. No drama obama.
  • det var länge sedan jag målade en banan.
  • målar en banan. Allt är med andra ord som vanligt.
  • om man skulle ta och ta ne julstjärnan då då.
  • Om vi skulle ta och fira micke ordentligt ikväll. Stackarn tvingades gå på bio med mig på sin födelsedag.
  • har en jag vill röka en cigg känsla.
  • strider på egen hand.
  • fikar upp min månadslön.
  • på väg. Ses snart då :)
  • Alltså, snart på väg. Jag kan ju inte komma först -- som alltid.
  • nattens goody-bag somnade nä ja vaknade.
  • raderar mer än publicerar. Jag håller tjeeeften.
  • är småförtjust i killarna på 7-11 i skanstull.
  • säger, i skogen bor ensamheten och vemoden.
  • ja' bju'!
  • säger; ännu en natt - snart är det dag.
  • tackar en röst i natten för sällskapet och säger gonatt.
  • först lite middag sen lite RAW.
  • nu ska jag dricka den!
February
  • nu är det strul igen.
  • känner mig fastfrusen i en liten stad.
  • säger: ge fan i att karva i cancervården, please.
  • ännu vacker på ytan.
  • undrar, vad gör ni uppe -- den här tiden på dygnet?
  • schh...
  • Uppslukad av mörkret försvann den, jag fick upp spåret nere vid kajen.
  • här är för lugnt, var stund flåsar tungt.
  • försöker mikroblogga.
  • provar ny taktik. Annars går det som det går.
  • ge mig lördagsgodiset!
  • lajv på malmen. Digga digga.
  • finfrämmen från Boden på intåg. Jag bju på fikat.
  • norrlänningar hänger alltid i köket. Alltid.
  • tänker dricka en öl med 'vilse i tokyo'.
  • jag hade en vit dag igår. Det får räcka. Dricka öl. Leta tvättnyckel.
  • Tvätta.
  • nej, nej och åter nej. Verkligen jättenej.
  • tycker att Bloggy är lite som Heta Linjen.
  • filar på ett kärleksbrev.
  • tänker äta lunch med valfri person. Bara o ringa.
  • fick panik. Återkommer med lösenord. Kärlek.
  • hustlar love. Och ger såklart också. KÄRLEK.
  • men jag lovar ju. Idag ska jag inte krossa hjärtan.
  • nej vi är inte bittra. Vi ska dricka grogg och äga på singelfest.
  • KÄRLEK.
  • webbar på kistamässa.
  • väntar på gp och middag. Men gu så kallt det är.
  • Hej stalkers!
  • var sur idag. Jag tror det klär mig.
  • har storstädat på FB. Tappade liksom kontrollen.
  • fredagsbärs och robinsonprat.
Mars
  • fladdrar i väg till fjärilshuset.
  • I natt drömde jag att jag åkte tunnelbana naken. Och det kändes helt rätt.
  • Mitt hår luktar caipirinha. Nästan så att jag vill dricka det (bloggy.se)
  • Googlar wombat och andra pungdjur.
  • Absolut
  • drinkpanel a la Absolut.
  • Man får lätt ångest när man kommer hem så här sent/tidigt en söndag morgon. tom dagens DN har landat på dörrmattan.
  • mars attackerar med kvitterkaskader och..öhh SNÖ.
  • skrapar triss och hetsäter kinapuff.
  • gillar att hon gillar en länk i sin egen logg.
  • Jag känner mig fastfrusen. Sökes: en salong med värme.
  • bärs och järn på Judit.
  • lugn @bippo, det är en bar :)
  • men gud, det är ju fredag den 13:e.
  • Dricker en hink med mjölk. när den är svept ska jag kliva upp tror jag. inte för att jag måste men.
  • I väntan på Robinson.
  • Nu börjar det!!
  • Jag är tant nu. Tack alla för påminnelsen. TACK! Och vet ni. Jag tycker om er så himla mycket.
  • Det luktar vinäger i köket. Om hela mig nu när jag tänker efter. Det
  • hände en lite olycka..
April
  • Ma vie en rose och rose.
  • Vännäsvänstrar.
  • Düm tek tek (Boom bang bang)
Maj
  • Hemma från Berlin.
  • Ska försöka hitta till Nynäshamn och till ett galleri. Äventyr.
  • semester. Jag behöver semester.
  • Det som händer på kolvik stannar på kolvik..
  • blues i magen och fel morgonhumör. Tuggar macka. Kör snabbare.
  • glad midsommar. Nu åker jag till ingarö.
  • Copycat och soffhäng.
  • Har putsat fönster. Nu är dom suddiga :/
  • Vax on, vax of, vax on, vax of..
  • Jag har blivit bajsad på :/
  • SEMESTER!
Juli
  • Äntligen sill o potatis och en java.
  • NORRLAND.. Måste ta mig dit. Ja ta me me oliver och honung. Och tjocksockar--? nää.. men bikini? Vännäsdagarna yee..
  • Äntligen Norrland. BortBytingen har hittat hem --tror hon.
  • Satan vad det regnar. Jag fick se dem uppträda från balkongen.
  • Mamma har efterfest... Oh my gadd!
  • Tror jag drar mig söder ut imorgon. Här är ju hagel storleken av mamma scans köttbullar.
  • har dragit mig söder ut men hoppade på fel tåg. Det hela styrdes upp i mellansel. Äventyr..
  • är på ingarö med pete och micke.
  • softar på thaibåten..
  • klippbad idag. Eller bara klipp. Kallt i vattnet ju.
  • ångigt på ångbåt. Ångbåtsbiffigt också. Ska bli stekigt.
  • Tror det blir Berns ikväll. Typ Off Beat Band och Fakir o grejer. Yo!
  • Frågor på det?
  • Nån som vill ta en BW med mig idag?
  • Går ut i solen för att leta upp Micke T.. Han sitter nog på ett fik och degar.
  • avslutar semestern där jag började den. Vid nyfiken gul.
  • Om man skulle gå till jobbet då..
Agusti
  • nu blir det ofrivilligt bad här snart. Läskigt.
  • Jag är helt slut av det där midnattsloppet - som jag inte sprang.
  • Nu blir det filmtajm med Micke T.
  • Fixar fika.
  • väntar på timbukten som snart kliver på.
  • ska snart få ta del av ett scoop.
  • Har tryckt i mig muffins och druckit singha. Jag är vad jag äter.
  • är i Falsterbo om någon skulle undra eller sakna mig. Man vet ju aldrig.
  • Finfrämmen på intåg <3
  • Vars je pöjken?
September
  • Har just avnjutit en älgfilé hos Jerk. Se gott he va.
  • Teddybears! På Berns.
  • Ska hjälpa Hanna med loppis. Ja, det ska jag. Sälja mig själv..ingen får pruta.
  • Jag vill veta fortsättningen!
  • De Ofrivilliga och till det frivilligt frosseri.
  • Jag behöver ett nytt tänk.
  • Hootchy Kootchy!
  • Äter tidig frulle på Arlanda. Detta är okristligt.
  • Hjälp. Förstår inte språket. Hemlängtan.
  • Och här sitter jag och gråter åt Idol. Snacka om bakissentimental.
  • Var är min frukost-på-säng?
Oktober
  • Nyvaken.
  • Har drabbats av nån slags tvärtom-diabetes. Godis, kom till mig.
  • Kärleken vann idag. Tjohoo!
  • På väg till hornstull för att gratta en 5-åring. Vilket kalas det ska bli. Hoppas på fiskdamm runt midnatt..
  • Var tog det jag nyss skrev vägen nu då? Hanna, snart kommer jag till dig.
  • Hit med snasket!
November
  • Skogskyrkogården var vacker idag. Så många ljus.
  • Väntar och väntar och väntar på hantverkarn. Han kan komma 8, han kan komma 10.
  • Tankar över mina gamla album (ja, CDs) till iTunes. Gud, detta kommer ta tid.
  • Fredde skulle slite ut ett golv till mig, som visade sig va två golv, som visade sig va tre golv.. Och under tredje golvet gömde sig ett fjärde golv. Under fjärde golvet låg ett trägolv. 1000-tack Fredde och Micke för allt slit. Ni är guld värda.
  • Pappa har just fått sig lite älgskav. Rester från när mamma var här sist höhö.
  • Iphone app Photospeak är galet rolig. Tack Pete =)
  • På väg till ett bröllop. Kärlek!
  • Värmer upp inför kvällens maskerad. En udda bröllopsfest. Dricker ett glas vin med Bussan på Malmen.
  • Befinner mig på knivsöder. Nu ska ni få se på bullar. Vi ska bara baka dem först.
  • Scanpix stora fotopris 2009.
  • Tackar Mr Zäta för underhållningen (långt ord det där) ikväll. Och taxischaffisen förlarade varför Hornsgatan och Götgatan heter som de heter. Och Eric tog all smärta, och gonatt vänner, eller skön söndag.
  • Ja, ja jag e onykter. Men du då?
  • Nu jävdrar ska här pyntas med juleljus.
December
  • Ja just ja, det var ju firmafest igår. Herreguuu´
  • Och nu blir det family affair... Hootchy Kootchy på er alla.
  • Nu ändras spelregler här. Brorsan ringer och säger att jag ska köpa en julklapp till honom.
  • Smitt planer över en bärs på Judit.
  • Oj så snabbt nätet går när alla gått och lagt sig.
  • Hejar på Calle!
  • Nä, om man skulle hasa sig till bolaget. Ni vill kanske dricka något annat än glögg ikväll. Men först brunch med Micke T.
  • Bakar bruna gubbar och gummor.
  • Snart står min stora stjärna på sceen. Jag är där och stöttar såklart.
  • Lite ont i muskeln bara, annars mår jag fint.
  • Önskade just Läckergrillen Go'jul.
  • Har julpyntat hemma hos Jerk, så att han ska få lite julkänsla när han kommer hem :)
  • X-mas tacos hos Pete och Sofia. Öj så sköj. Snart kommer vi.
  • Ska busa med min gudson idag.
  • Har handlat julklappar idag. Men bara till mig själv.
  • Tänkte ta mig en julöl på Judit. Ses snart då.
  • Packar norrlandsväskan. Långkalsonger (check), täckbyxor, kupevärmare...
  • Känner lugnet före haglet. Tom en arlandafrulle hinns med. Hej Ume, nu kömm ja.
  • Dopp i grytan och sen bada. Skönt att komma in i lugna norrlandslunken.
  • Raskar över isar. Nu mot Vännäsby, sen Hörnefors och Yttersjö. Många isar blir det...
  • Nerbäddad i hello kitty sängkläder. Kommer sova gott här i yttersjö.
  • Gonatt.
  • Nu har vi helt snöat in här i yttersjö. Könn nan hjälp oss och skotta?
  • Men herregud vad det snöar. Tom norrlänningarna beklagar sig över skottning och plogning.
  • -25 och här står jag och väntar på en buss i ottan.
  • Vad är det bästa som hänt dig under 2009?


Kommentarer
Postat av: Kang

Wow!

2010-01-19 @ 17:30:23
URL: http://helamig.wordpress.com
Postat av: Magnus

Den där tvärt om diabetesen är icke att leka med...

2010-01-19 @ 19:00:39
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Det blir ju lite upprepning för er som följer mig på FB, men va fasen =)

2010-01-19 @ 19:35:04
Postat av: Jerk

wiee..jag var med två gånger :)

2010-01-19 @ 20:52:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Sofia

stiligt.

2010-01-20 @ 00:26:57
URL: http://soFiasko.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Grym sammanfattning! Det bästa som hände mig 2009 var att jag slapp gå till jobbet - för övrigt :)

2010-01-20 @ 15:50:50
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: