Grannkontakt

Det ringde just på dörren. En nyinflyttad granne. Jag hade fått med mig hans gaffel från senaste gårdsfesten. Inget jag märkt, men diskad var den och han fick den tillbaka. Eftersom grannen är ung och stilig bjöd jag in honom på husesyn. Det gick fort i min lilla 1:a. Jag har större kök, han har störra badrum. Det kom vi fram till.

Ni kanske undrar varför jag berättar just detta. Jo, för att i mitt hus knackar sällan grannar på. Gör de det så beror det oftast på klagomål, eller att jag glömt fylla i någon lapp styrelsen lämnat i mitt brevinkast. Eller dom som försöker bryta sig in. Så som knarkartanter och gubbar. Denna granna var fullt normal. Äntligen. Och med stor sannolikhet singel eftersom han bemödade sig att komma och hämta sin gaffel.

Sweet, som bartendern på Bauer brukar säga. Även om drinken ibland är syrlig.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Underbart! Mycket spännande. Men tänk på att inte shit where you eat, som Miranda skulle uttryckt det.

2009-09-13 @ 22:35:01
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling till Hanna

HAHA. Sant. Men tänk så praktiskt... Att ha en pojkvän i huset. Då behöver man ju inte flytta ihop utan kan springa emellan utan att det blir jobbigt hehe.

2009-09-14 @ 17:22:07
Postat av: Magnus

Tänker på det där skämtet med italienaren som vill ha "fork on the table"...

2009-09-14 @ 19:55:11
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Fröet

vilken bra anledning till ett spontanbesök;)

2009-09-14 @ 21:23:49
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Martha

Haha. Det låter ju trevligt! Fortsättning följer då...?



Gillar kommentaren om bartendern; så opassande men ändå lite skönt;-)så jag gillade det.

2009-09-15 @ 14:48:52
Postat av: Martha

Haha. Det låter ju trevligt! Fortsättning följer då...?



Gillar kommentaren om bartendern; så opassande men ändå lite skönt;-)så jag gillade det.

2009-09-15 @ 14:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: