Ljusglimt

Det var vackert på Skogskyrkogården, dit jag tog min dejt. Men vad ska han tro. En tjej som föreslår en dejt bland gravstenar kan ju inte vara något annat en en galen en. En likkokerska.

På Skogskyrkogården ligger 100 000 människor begravda. Då kan ni ju tänka er hur många ljus där va. Vi gick vilse, vilket är lätt hänt i detta vackra världsarv. Inte för att det skrämde oss direkt. Vi var nog mest rädda för alla pensionärer som var på väg att köra över oss. För vem vill dö under en Skoda. Inte jag.

Här finns inte bara träd, vackra gravstenar och ljus. Vi hittade även minneslundar, badkar, kapell, låsta portar, Greta Garbos grav, stigar, knallgul lövskrud, ljung, varmkorv och cocacola. Vi försökte också tappert hitta varandra och titta på varandra.



Utöver denna romantiska nära döden upplevelse har jag under helgen som varit firat en 40-åring och en 30-åring. Båda kalasen väldigt unika i sitt slag. Ett med tema Spanien och ett med tema Ego.

Blingbling har haft höstens ljusklart bästa helg.
Amen.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ser otroligt vackert ut! Jag har faktiskt aldirg varit på en kyrkogård på Allhelgona. Men jag borde prova någon gång.



Fann ni varann?

2009-11-01 @ 16:30:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag gillar tanken på livet och döden, ljuset och mörkret. Varandras motsatser samtidigt som de är varandras förutsättningar. Hoppas ni hittade varandra med hjälp av allt ljus.

2009-11-01 @ 18:15:51
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: