Samestersnack

Tack fina ni som tittar in här ibland. Det är så konstigt (nästan stört) men jag blir gladare av att folk ser mig på nätet än i verkliga livet. Jag blir gladare av 10 läsare här än ett hej på stan. Är det osunt? Ja, jag tycker det. Jag borde kasta min dator. Leva utan internet. Liksom testa. Jag klarade av det på 90-talet och nu när jag tänker efter mådde jag betydligt bättre. Träffade fler människor. Uppskattade möten IRL, skrev bättre, jag hade tom tid att skriva en bok (och det på skrivmaskin mina vänner).

Eftersom jag nu är så toklycklig över att några av er stannat och hållt mig sällskap här dessa sommarveckor ska jag också berätta för er vad jag haft för mig. De senaste dagarna dvs, för resten vet ni. Jag har lufsat runt bland knallare, raggare, blueskillar, rockers, barndomsvänner, nutidsvänner, föräldrar och föräldrars vänner. Jag har legat i hammock, ätit paj, druckit vin. Skrivit krönikor. Jag har varit norrlänning. Eller rättare sagt JAG ÄR NORRLÄNNING. Jag har tagit det lugnt. Och jag har ätit rädisor.

Jag har hållt mig i Vännäs men tänkte snart vidga mina vyer. Jag har ju mina ägor att se över. Många grusgångar att kratta, gräs att klippa, väggar att skrapa, golv och bastu att skura. Kanske några träd att fälla. Och sen vill jag ju bada bastu också såklart. En annan sak som jag skulle vilja göra innan jag åker tillbaka till Stockholm är att gå ut i Ume. Jag har inte visat mig där sedan jag blev sjuk. Jag har ju alltid åkt hit för att vila upp mig, inte för att gå ut och ha kul (för jag har liksom inte orkat). Men nu känner jag äntligen att jag har mod och energi. Onsdag kanske. Jag har inte det minsta bråttom till Stockholm om man säger så.

Det enda som skrämmer mig är att Svininfluensan nått hit. Det skulle vara så typiskt mig att åka på den. För att undvika det sviniga tänkte jag åka till Älgarna. Titta till trillingarna.

Må så gott. Nu ska jag till Slöjdarnas hus. Mamma vill hitta på något --och jag med.



Kommentarer
Postat av: Magnus

Krönikor? Låter spännande. Vill gärna läsa dessa.

2009-07-13 @ 15:00:38
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Om jag får dem publicerade ska du få läsa =) Att skriva krönikor är som att skriva blogginlägg. Nästan. Utmaningen för mig är att försöka väcka debatt. Jag bara skojar till det hela tiden.. grrrr. Måste jobba på allvaret.

2009-07-13 @ 15:20:24
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Ester

Jag blev också nyfiken på krönikorna.

Och älgarna också! Ha så kul på stan, Anna!

2009-07-13 @ 16:03:35
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Gurra

Ha det så härligt i Norrland och har du tur kanske Miri är ute en sväng i Ume !



Kram

2009-07-13 @ 21:08:14
Postat av: Sofia

Är du kvar uppe? För nu är jag det? Kanske vi skulle ta en kaffe och vara norrlänningar tillsammans? ;)



Jag var för övrigt på Vännäsdagarna en sväng (nästan så att Nordmalingsbon i mig skäms...)

2009-07-13 @ 22:17:03
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Blingbling

Gurra: Men herregud. Tänk om Miri är här. Min sommarromans ;)



Sofia:Vi lär nog ha passerat varandra där på Vännäsdagarna. Attans att jag inte var mer uppmärksam. Jag vet ju hur du ser ut vid det här laget. Jag hade känt igen dig direkt. Jag kommer ev att åka in till Ume nån dag. Gör jag det varnar jag i förväg på FB eller din blogg =) Kanske vi då kan ses =)



Till er andra.. KRAM

2009-07-13 @ 22:24:14
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Det är inte osunt att bli glad över bloggläsare. Det blir jag också. Men det kanske är jag som är osund då som inte ens reflekterar över det...?

2009-07-13 @ 22:30:51
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

vore jättekul om du kom in på onsdag..jag och några kompisar tänkte evtuellt gå ut då:P

2009-07-14 @ 13:35:34
Postat av: Bussan

Å vad roligt det är med dina inlägg när du berättar va´ru göööör, du gör så mycket spännande. Det låter mysigt att vara på "mammas gata" och att "bara vara". Dina krönikor vore toppen att ta del av.



Kram på´re!

2009-07-14 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: