Röten på besök

Gud, jag var så sjuk igår. Livet bara forsade ut mig. Så mycket som jag kräktes igår spydde jag inte ens ur mig under min cytostatikaperiod. Det var nästan så att jag var på väg att ringa akuten. Men så runt 23.00 fick jag behålla vätskan. Kanske mycket tack vare de piller jag hade hemma. Jag har ett eget apotek. Jo, så att. Bäst före 2008 stod de på mina piller. Jag tog kapslarna i alla fall. Det hjälpte.

Idag är jag på benen som om ingenting har hänt. Lite träningsverk i magen bara och kanske ett kilo lättare.

Jävla röten. Jag skyller allt på den såklart. Röt’n är något ont. Något som äter upp saker, snor saker, skapar odlingar, mögel, bakterier och annat skit. Jag som igår tvättade händerna med sprit. Japp, vi har alkohol på jobbet för att förhindra smitta av Svininfluensan. Istället går jag och blir smittat av något annat. Något som tål sprit’n. RÖTEN!

Nu kurrar magen. Kanske av hunger, kanske av överlevande bakterier. Jag orkar inte.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej men fy! Kräksjuka är inte nådigt, får en att känna sig så eländig. Skönt att du är bättre idag. Med lite fler magmuskler på brädan.

2009-08-18 @ 19:54:44
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Ja huvva, inälverna vill ut och jag avskyr när det sker. Jag kräks av att kräkas.

2009-08-18 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: