Onlinespel

Nu när så få tittar in här vågar jag komma med en bekännelse. Jag spelar nördiga spel på internet. Riktigt nördiga.

Låt mig presentera mitt Mafia liv för ett ge ett exempel. Där är jag Underboss i New York och El Soldado på Cuba. Min familj består av en klan på snart 400 medlemmar. Det oroar mig något att vi är så få, men vi är starka. Inte ofta jag förlorar en attack om man säger så. Och gör jag det tar jag hjälp av fina familjen. Låt mig presentera åtminstone 15 st ur styrkan. Två av dem är  svenskar. Killen i keps och killen i toppluva. Och som de ställer upp. Skickar mig energi och vapen och tips.

Kärlek!

När man håller på med dessa nördiga spel får man vänner runt om i världen. Jag har bl a hittat en svenskättling i USA. Hon är lite som jag. En tvillingsjäl där på andra sidan skärmen. Jag vill hälsa på henne.



Mitt andra liv lever jag i Yoville. Där har jag en pojkvän som målar bananer. Alltså IRL - precis som jag. Haja, nästan läskigt ju. Han är dessutom från norrland har jag fått veta. Ni har träffat honom förut här på bloggen. Han heter Macco.
Här har vi förfest i min lya.



Hur mycket tid lägger jag på detta? Well, minst en timme om dan + en del chattande och schattrande med onlinevännerna i spelen.

Borde jag söka hjälp? Ja, jag borde nog det. Men så har jag upptäckt att många på FB börjat med liknande spel. Mina fina Bloggfamilj spelar Farmaville. Jag vågar själv inte joina, för då blir det ytterligare ett spel att uppslukas av. Därför vänner ignorerar jag inbjudningarna. Fler spel skulle sluka hela min lediga tid.

Jag har nog sett att Valp har samma frilla som jag. Supersnyggt. Me like! Men vad gör du med fåret?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha! Du skulle älska farmville din lilla norrländska!

2009-08-19 @ 08:43:16
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: valp

det är fåret som flirtar med mig... har för övrigt bytt frisyr nu ;).

och in på farmville med dig, jag behöver grannar.



klicka på min länk här oxå, jag är väl antagligen sist i världen med att höra talas om banksy, men oj så bra han är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: