Aprilskämt

Marcus Birro skriver:

"Det blåser ljummen jävla sol i ögonen. Rocken är för varm och kavajen är för kall. April är en mobbare från lågstadiet. En ful, snorig, ruskig och blåsig snöstinn jävla unge med fula sneda ögon".

Precis så är det idag, men låt mig göra ett tillägg. Ett grått pålägg på smulig torr macka. I Vännäs ligger en dimma gråare än Bratislava, en filt jag kryper under.  Dimma som lättar lagom till Robinson.

Inom en timme dricker jag kokkaffe på solig balkong. Det kan man inte tro.

Aprilvädersskämtet.


Kommentarer
Postat av: NeuroticKitten

Kokkaffe? Har inte jag druckit sedan jag arbetade i hemtjänsten. De gamla damerna älskade att sitta ner en stund och bara prata, samtidigt som de fyllde mig med kokkaffe och kakor.

2009-04-12 @ 11:51:28
URL: http://neurotic-kitten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: