Droppen

Jag är inte rädd för spindlar, inte det minsta. Inte ens när kollegan blev biten av en korsspindel och sjukskriven i över en vecka blev jag rädd. Spindlar gör bara sitt jobb. Men så idag, när jag skulle riva ner mina handdukar i tvättpåsen hände det. Ett stort jävla as till spindel föll ner på toalettgolvet. Alltså, den var så stor att jag hörde dunsen. Så stora spindlar ska inte finnas här i Sverige. Den var huge. Ingen svarta änkan alltså, för dom är små har jag hört. Det fanns bara ett att göra. Döda den. Det blev drunkningsdöden. Faller regn idag, klandra mig.

Nu ska jag läsa en bok. Den har inte kommit ut ännu, men jag har fått manuset. Och jag får INTE visa den för någon. Fasen, jag vill ju läsa högt för hela världen. Den är så in i helvete bra. "... it's the sum of everything I've learned in my life. Hopefully, I learnt something at least." Det är Joshuas story. Han kommer till Eorupa i oktober och har sagt att ska göra en avstickare till Sverige för att säga hej. Kul, spännande och skrämmande. Men vår vänskap är redo för det steget. Det skulle liksom kännas löjligt att inte ses när han väl kommer över till vår kontinent.

Over and out -- tillbaka till tvätten.


Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Usch, spindlar är nästan det värsta jag vet.



Kram

2008-09-21 @ 16:46:45
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Magnus

Hörde dunsen?! Fy fan, jag hade svimmat där och då.

2008-09-22 @ 18:32:03
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Fröet

jag är inte heller rädd för spindlar...bara sniglar

2008-09-22 @ 22:18:43
Postat av: Hanna

Jag är bara rädd för dödligt giftiga spindlar. Och då kanske främst för att att bli biten, snarare än spindeln i sig.

2008-09-22 @ 22:26:45
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: 08an

ouch. jag vet inte exakt vad som gär spindlarna så vidriga. Kanske en massa ben och faktum att rackarna kan ta sig var som helst?

2008-09-23 @ 22:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: