Vinterflykt

Idag doftar det Lund i luften. Fukten, dimman. Ja allt. Lundavinter i Stockholm. På Östgöragatan slöt jag mina ögon. Andades in. Under ett kort ögonblick drogs jag 10 år tillbaka i tiden. Götgatan blev Södra Esplanaden. Herregud, jag har så mycket minnen från mina 3 år i Lund. De finns långt där inne. Stämningen och dofterna väcker dem till liv. Mina minnen från den tiden finns också i dagböcker. På den tiden fanns det inte bloggar. De ligger på en vind någonstans i Norrland. Eller kanske i en källare. En dagbok glömde jag i Lund. Den fick jag skickad till mig. Var jag gömt och glömt den? Jo, under en madrass i en mycket hård AF säng på en korridor -- Parantesen A1 södra. De lär ha haft högläsning där. Herregud.

För er skåningar som råkar befinna er i Stockholm. Gå ut med er. För just idag känns det nästan som hemma. Här kommer en bild på Stockholms Lundavinterväder. Ser det inte lite Lundaaktigt ut?

Förresten, har jag någon läsare i Lund?



Blingbling på promenad med Micke T på Södermalm. Som idag doftar Lund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: