Allvarsdörren

Med hjälp av terapi och självrannsakan svetsar han upp Allvarsdörren. En dörr jag alltid haft på glänt. Tokflyt att jag var för ung för 90-talets ironirace nu när jag tänker efter. En tid när man sket i allt och vägrade ta ställning. Men tiden hinner ikapp. Så är det bara.

Ikväll stod han där på sceen, omsprungen av verkligheten, livrädd för allvaret, uppbackad av ironin. Men han lyckades. Han öppnar upp Allvarsdörren rakt framför våra ögon och kliver in. Modigt av Schyffert.

Åååh, jag saknar din blogg.






Kommentarer
Postat av: Göte B

Jag var där. Både på 90-talet och på hans föreställning. Båda var bra. Dock var 90-talet ett strå vassare.

2008-05-26 @ 20:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: