Hål i ballongen

Dagarna blir korta när de är långa på jobbet. Men just idag gör det mig inget. Det är måndag. Vem vill att en sån dag ska va lång liksom?! Nu sitter jag i soffan, eller jag halvligger, och glor på American Idol. Eller det paus, alltså bloggar jag. Sjukt, för en stund sedan wailades det så jag tappade fjärrkontrollen. Batteriet rullade under soffan. Kan inte byta kanal. Ååååhh gud. Grinar en skvätt åt missödet.

Idag när jag kom hem från jobbet anländer jag samtidigt som en kille. Vi trängs där i trappen. Varför berättar jag nu detta. Jo, för att han var snygg. Toksnygg. Betyder detta att jag måste börja mejka mig för att gå ut med tidningar och sopor. Tänk om han bor här. Det är allvar. Jag skojar inte. Jag måste börja piffa mig. Orka. Jo, jag måste.

Nu tille n sorglig sak. Jag blir mobbad på jobbet. Fast det var iof jag som startade kriget. Jag blev kaxig i torsdags och gav mig på företagets ess där under middagen. Det här kommer jag att få äta upp, länge. Jag råkade hugga kniven i deras älskling om man får säga så. De får muppa sig hur mycket de vill. Det är ändå jag som får göra de roliga sakerna, oftast.

Här tex, gör jag en skojig sak.

image552

Och nu ska jag gråta en skvätt till Idol.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du behöver inte piffa för att vara snygg, han kommer att älska dig ändå, Bling!

Mobbing på jobbet är inte ok! Någonsin!

2008-03-17 @ 21:53:39
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: crusty

..ger man sig in i leken så får man leken tåla...

2008-03-17 @ 22:12:39
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Ester

Vad mysigt att trängas! Hoppas att han faller för dig och inte i trappan!

2008-03-17 @ 22:28:32
Postat av: Blingbling

Crusty för hiiilviiide, du ska så på min sida.

Ester och Hanna: Tack. Synd att jag var tokSTYGG idag, men imorgon ska jag mejka mig ifall ifall.

2008-03-17 @ 23:06:50
Postat av: 08an

aaa, trappromantik. härligt. nädå, mejka dig inte, däremot kan du prova att tappa grejer...lite corny old school men det brukar funka!

2008-03-18 @ 00:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: