Är det morgon?

Ikväll var det på Grill som vi åt den delikata middagen. Japp, de har öppnat. Fasligt länge fick vi vänta på maten, men ibland kan det vara värt det. Melker himself stod vid stekbordet. Han såg sträng ut. Efter den smarriga  middagen, tillagad av arga kocken, åkte jag hem till Södermalm och stupade isäng. Och nu så vaknade jag. Nu är kl NU, precis nu. Jag har m.a.o kommit in i andra andningen. Som om min dubbel jag tog för några timmar sedan plötsligt gjort verkan. Jag vet inte vad jag ska göra. Alltså bloggar jag. Om ingenting. Det känns bra. Det tröttar ut mig tillbaka till REM-sömn. För det är ju det jag behöver.  Egentligen.

Imorgon ska jag sova länge. Tills någon väcker mig för brunch. Sedan hoppas jag på en soft lördakväll med grabbarna grus. Jag lever för hektiskt och behöver varva ner. Jag vill hitta tillbaka till min låga puls.





Kommentarer
Postat av: sofia

"Jag vill hitta tillbaka till min låga puls". Poesi.

Skogspromenad eller havspromenad, termos kaffe och stor konditoribulle kan göra underverk. Speciellt när fåglarna kommit tillbaka. Koltrast om morgonen är den bäste pulssänkaren!

2008-03-08 @ 09:21:58
URL: http://www.sofiabess.blogspot.com
Postat av: Blingbling till Sofiabess

Oh, jag vet. det är rena medicinen. Blir inte så ofta nu för tiden, vilket är synd. Men till påsk, då sätter jag mig på planet till Norrland - lugnet självt. Där har jag en älv som kan ge mig ro och massa massa skog :)

Och idag lär det bi en promenad längst årstaviken med solsken i blick. Hurra.

2008-03-08 @ 10:04:17
Postat av: Hanna

Jag såg Grill när det brunnit, kanske måste dit och kika vad de har gjort med stället.

Hoppas du får en lugn och skön dag, njut av solen!

2008-03-08 @ 10:59:29
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Beyonce

Varva ner låter bra, skulle jag med behöva.

2008-03-08 @ 14:50:33
URL: http://bday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: