The return of no return

Nu sitter jag på The Office. Det var grym tortyr att gå upp kl 07:00 men tre koppar kaffe har satt fart på pulsen. Jag är tillbaka i matchen igen. Starkare än någonsin. Men allvarligt... är det inte dags att släppa den förbannade sargen?


Här händer inte mycket. Det är jag, Chiiifen och Sir Bäsk på plats här på marknadsavdelningen. Vi har det rätt mysigt. Förmiddagen har jag tillbringat med korrektur, sedan har jag bara drömt mig bort i snygga bilder från en bildbyrå. Jag har läst mina mail också såklart. Dom var inte så många. Bra post helt enkelt, men julhälsningar från nära o långt bort. Gissa tex vilket land denna God Jul hälsning kommer ifrån; Linksmu ?v. Kaledu ir laimingu Naujuju Metu !  Fast Webblogg fixar inte bokstäverna märker jag nu.

Under min julledighet har jag förlorat en kollega. Det känns tungt. Hon somnade in den 23 dec. Jag ska inte gå på begravningen. Den hålls inte i Sverige. Men min chef ska delta och vi har skickat blommor. Det är svårt det där med döden. Även fast det är lika naturligt som att födas.


Igår ringde han. Mannen från i fredags. Först fick jag lite panik och svarade inte. Ni vet ju att jag inte är en sån där telefonmänniska. Men jag ringde såklart upp. Behövde bara ladda lite först. Att höra hans röst kändes bra. Att han faktiskt ringde kändes som en seger. Jag skulle vilja blogga så mycket mer om denna man (han är väldigt spännande), men då han är lite hemlig får jag acceptera det och helt enkelt låta bli. Han kan dessutom hitta hit. Lätt. Inte för att han vet att jag bloggar, men i alla fall. Vi tar det säkra före det osäkra. Det sista var en ledtråd som passar väl in på honom.



Kommentarer
Postat av: Therrorese

Nu slår du mig i hemlighetsmakeri. Jag har till och med namn ute. Gick inte hitta på nåt nick på honom helt enkelt...

2008-01-02 @ 11:48:02
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är så svårt det där med hemlighetsmakeriet. Svårt med bloggandet. To write or not to write. That´s the ultimate question.

2008-01-02 @ 12:40:41
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Therror: Haha, ja faktiskt. Den här mannen är så hemlig att han inte ens går att googla reda på. well, jag fick en träff att han sitter i styrelsen för ett 90-konto, inget mer. Men med lite blingcharm och bärs vet jag nu lite mer hehe. En spännande man. Grymt spännande.

2008-01-02 @ 12:48:37
Postat av: Blingbling

Hanna: Jag hade gärna velat blogga lite mer. Men han är en hemlig person helt enkelt. Kanske jag kan hitta på ett Nic och sedan inte berätta alltför detaljerat. Hmmm, ja det skulle kanske funka.

2008-01-02 @ 12:50:05
Postat av: Magnus

Julhälsningen doftar Baltikum. Litauen kanske?
Du vet väl vad människorna i huvudstaden sa när ryssarna kom? Vad vill ni us...en hegerforsare om något!

2008-01-02 @ 14:13:00
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Blingbling

Magnus: Hahahha fan vad bra. Yes, hälsningen kommer från Litauen :)Vad du kan magnus.

2008-01-02 @ 14:14:33
Postat av: Magnus

Bling: The magic of google...

2008-01-02 @ 16:56:57
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Lennart

Hörrö tjejen, har du fnissat färdigt nu? Förstår inte att det där med tomtarna skulle vara så roligt. Om vi träffas på en bloggträff så kommer du att få se att jag inte kan jämföras med en skumtomte.

2008-01-02 @ 19:37:47
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: crusty

..aah..ha så kul i kontorslandskapet Bling, själv så vaknade jag precis & ska dricka lite kaffe här i nymålade rummet...men det är bra att du håller fortet :)

2008-01-03 @ 10:37:57
URL: http://manilla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: