Stick

Jag tror ingen här känner till att det råder tantvarning på Blingbling. Varför gör det det då då? Jo, för att hon stickar. Det är min psykterapi näst efter bloggen.

Och nu kära bloggers är jag äntligen klar med min pimphalsduk. Den glittriga saken som ligger ihopvikt på rumsbordet. Den ska jag ha på mig imorgon när jag dejtar den kanske största stockholmspimpen av dem alla, ever. Jag kommer att sno åt mig all glans. Bara två trådar kvar att festa. Och imorgon ska jag festa med honom. Jag är en festis!

Det kanske inte är så coolt att sticka, men resultatet blir liksom.... FET STIL PÅ DEN STILEN...liksom... Over and out. Nu ska jag leta en nål i min höstack.



image533


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag skulle också vilja sticka. Nånstans långt bort...

2008-01-30 @ 23:21:53
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Lennart

Min mamma är en stickgalning, hon undrar hela tiden när hon ska bli farmor och börja sticka barnkläder. Då anar inte hur många tröjor hon har gjort till mig i alla år!

2008-01-30 @ 23:50:28
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: E

Att sticka är ju kreativt och jävligt trendigt ;)

2008-01-31 @ 09:36:08
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Linda N

Sitter här i min gråa kofta som jag äntligen har stickat klart. Stickterapi är det absolut bästa! Fast jag har ju svårt att se att det skulle vara något coot med det även om det är trendigt. Har nu bytt projekt till något gulligare, Pippitröja till kommande bebis. Har valt att göra den i en något större storlek så att bebisen inte växer ur den innan den är klar.

2008-01-31 @ 10:23:25
Postat av: Hanna

Du kommer vara sjukt snygg Bling, som alltid!

2008-01-31 @ 10:56:02
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Linda N: Är det Linda N i Ume? Det måste det vara :) Förresten, kan du sticka tjocksockar? Du måste lära mig när jag kommer hem.

Drogen: Ja, det kanske är trendigt nu när jag tänker efter :)

Hanna: Tack fina du. Om du vill kan jag sticka en pimphalsduk till dig :) Men du kanske vill se hur min ser ut först. Och välja din egna färg på garnet :)

Magnus: Stick inte avigt bara. Det är skitsvårt.

Lennart: Så stora projekt som tröjor har jag ännu inte vågat mig på. Jag stickar halsdukar, vantar, sjalar, benvärmare, armledsvärmare osv. Ganska enkla saker.

2008-01-31 @ 11:27:59
Postat av: Blingbling

Drogen: Förresten, välkommen tillbaka:)Jag har saknat dig. Har du börjat blogga igen? Ska länka upp din blogg genast.

2008-01-31 @ 11:28:49
Postat av: Linda N

Japp, så klart det är jag, Linda i Ume. Hemflyttad från fjollträsk och numera arbetskamrat med dina föräldrar.
Jag har stickat sockar några gånger. Det är inte så svårt men ack så tråkigt! Jag lär dig gärna sticka sockar! Det är hälen som är lite klurig. Kommer du upp till påsk?

2008-01-31 @ 13:22:17
Postat av: Blingbling

Linda N: Klart jag kommer hem till påsk. Då ska du få lära mig sticka hälar :D

2008-01-31 @ 13:27:55
Postat av: Sarah

Vad har hänt med stickning egentligen? Tycker det är hur många coola bruttor som helst som jag känner som numera stickar. En del träffas till och med några ggr i månaden för stickkvällar. Så, det är bara att konstatera, att sticka är hot! :)

2008-01-31 @ 14:59:52
URL: http://www.sarah.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: