Vårda ditt varumärke

Jag känner mig arg, frustrerad och uppgiven. Men så kommer han förbi, solskenskollegan, han som egentligen ger mig mest jobb av alla, och allt känns bra igen. Och Crusty ger mig godis. Iof gammal skumbanan - segare än segast. Sockerrus, ooh I like it. Jag sitter här och ler. Tänk vad humöret kan skifta. Först sur, sen på två sekunder glad igen. Man skulle kunna tro att jag är gravid eller i klimakteriet. Labilt eller stabilt?


Ikväll drar jag, L80 och E till förorten. Vi ska skapa en klädkollektion, coolare än coolast. En av tröjorna går till Sir Bääsk. Han kommer att vara den bästa reklampelaren av alla. Vad ska man med produktplacering på modebloggar till när man har honom som sprider kollektionen. Sir Bääsk, the trendsetter. Det blir en hel del punk i mitt skapande, men självklart också blinbling.


Annars är allt bra med mig. Min blogg är kanske inte så levande som den brukar, men jag måste vårda mitt varumärke. Mig själv. Bäst att följa brandmanual och guidelines. Jag har den senaste tiden sett så mycket elände i bloggvärlden att jag från och med nu tagit beslutet att välja en försiktigare stig. Ni anar inte vad folk vräker ur sig på sina bloggar. Man blir mörkrädd. En slags prostitution, allt för att få läsare. Bloggandets baksida I gess. Där bloggen gör dig till ett monster. Låt det aldrig hända mig.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill köpa käder ur din kollektion Bling, var så säker!

För övrigt tyckte jag du körde hårt bloggrejsande tidigare i veckan som väger upp viss tystnad.

May the blogg be with you!

2008-02-07 @ 16:52:37
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Hanna: Hahahah. visst, jag erkänner... Jag är periodare.

2008-02-07 @ 16:55:00
Postat av: Ester

Jag ser fram emot och hoppas på outfit-bilder av din design!

2008-02-07 @ 19:02:01
URL: http://missesters.blogg.se
Postat av: Anonym

Ge exempel på monsterbloggar. Nyfiken!!

2008-02-07 @ 23:17:56
Postat av: Kajen

Jag funderar på om jag är i farozonen men litar på att du säger till i så fall. Jag tycker stela brand manuals och välansande varumärken är stentråkiga. Det är som att vara IBM när man kan vara Google.

2008-02-08 @ 00:00:21
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen
Postat av: Blingbling

Kajen: Nej gud, du är inte i farozonen. Långt ifrån. Och du säger väl till mig om mitt varumärke blir tråkigt. Alltså det verkliga, inte det digitala.

2008-02-08 @ 00:10:08
Postat av: sofia

i denna tid av individualism krävs ytterligheter för att få den där eftertraktade platsen i någon form rampljus.
...och vad det gör med människor...

2008-02-08 @ 08:40:56
URL: http://sofiabess.blogspot.com
Postat av: Blingbling till Sofia

Ja, precis så. Du satte de rätta orden på fenomenet. Förresten, jag tycker mycket om din blogg. Jag har länkat till den för att hitta tillbaka. Den sticker ut i bruset, men på det rätta sättet.

2008-02-08 @ 08:49:27
Postat av: crusty

...hur tänkte ni när ni beställde skumpa till idag? tur att det fanns en som var törstig iallafall (inte jag, men du vet vem..haha)... ;)

2008-02-08 @ 19:58:32
URL: http://manilla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: