sms

Jag har en kategori i min blogg som heter "Veckans bästa sms". Varför har jag det egentligen? sms:en jag får ställer ju bara till med problem och missförstånd.

Nu ska ni få några exempel från denna veckas skörd. Och kanske, kanske delar jag med mig av mina tolkningar. Vi får se hur detta inlägg växer fram.

© Ska vi ses och äta sushi och kramas lite?

Jag blev lite nervös av detta sms då det kommer från en gift man. Vad menar han nu? Hur tolka detta?


© Hej du, har fått en massa på mitt skrivbord och hinner inte komma ifrån, kan vi ta det nästa vecka?

Detta sms tokade jag så här; killen vill helt enkelt inte ses (punkt) Han föredrar att jobba istället för att träffa mig. Han prioriterar fel. Looser.


© Du är en skön tjej. Ser fram emot att träffa dig nästa vecka baby.

Han kallar mig baby. Jag gillar inte det. Okej om vi hade känt varandra, men det gör vi inte. Jag är inte hans baby, och jag är ingen baby. Känns billigt och lite slampigt.


© Sorry att jag inte hört av mig tidigare, men det har varit så mycket på sistone både privat o på jobbet du vet hur det kan bli ibland :) Men du har funnits i mina tankar. allt bra med dig?

sms från agent X som varit helt jäkla osynlig i veckor. Så är det att dejta en hemlig snubbe helt enkelt. Me dont like, men han är mysig. Men återigen, ännu en snubbe som prioriterar fel.


© Vill du ligga sked med mig?

Samma agent några minuter senare. Jag svarar att jag vill ligga gaffel, men inte ikväll.


© Why dont you want to talk to me? 

sms från FFC, som sitter brevid mig i baren på Imperiet haha. Så typiskt honom.


sms är trevligt att få, men visst ställer det till det ibland. Jag har ägnat timmar åt att tolka dem.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hur ligger man gaffel...

2008-02-03 @ 15:47:58
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: garbo två

Asgarv, ligga gaffel...veckans bästa kommentar. Vid närmare utredning så undrar även jag "hur ligger man gaffel?".
Behövs kanske ett helt inlägg för det så att du får beskriva hur det går till. Är det att benen omslingrar sig om varann så att de fastnar?

2008-02-03 @ 17:57:34
Postat av: Anonym

Ja, det finns vissa ord som vi kvinnor inte vill bli kallade, Baby är ju ett av dom. Läckerbit är ett annat.hujedanemej.

2008-02-03 @ 18:00:29
Postat av: Hanna

Man kanske bara ska försöka tolka mindre och köra på mer. Gå på känsla. Jäklar vad sms du får baby ;)

2008-02-03 @ 18:13:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Dante

tänk om du hade raderat alla dina nummer och bara fått in alla sms utan att du vet vem dom kommer ifrån. Det hade väl varit spännande!

Det tycker jag du skall göra typ som blindate fast endå inte hehe ;)

/D

2008-02-03 @ 19:30:00
Postat av: mia dh

Vilken massa sms själv skulle jag nog ha skickat en sms fråga till sushikillen och frågat "vad menar du?":) Ha det bäst och jag blir också nyfiken på hur man ligger gaffel;)

2008-02-03 @ 21:07:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Beyonce

Är alla från olika snubbar, inte illa...

2008-02-04 @ 13:28:47
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Ester

Haha! Ligga gaffel! Det måste ju vara bättre än att ligga kniv...?

2008-02-04 @ 15:48:00
URL: http://missesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: