På andra sidan

När jag var 27 år tog jag beslutet att marknadsföring och kommunikation var det jag ville jobba med. Jag satt upp mål och idag är jag där. Idag är marknadsföring hela min värld. Mellan 9-17:30 dvs. Här sitter jag med 38 pågående projekt, annonser, pluggannonser, DR, banners och hundraelvatusen korrektur, dummies och kampanjer. Möten & deadlines. En walling är inte långt borta. Jag har tack och lov vadderat väggen.


Trots detta hektiska klimat känner jag att jag valt rätt. Märkligt. Ju mer jag har att göra ju mer myser jag. Kniven mot strupen har alltid varit min grej. Men jobbet spretar och jag känner lust att hoppa över bäcken (inte i den). Kanske till strategisk varumärkesbyrå, reklambyrå, PR-byrå eller DM-byrå.


Om du där ute vet något intressant, en ö som passar mig, hör av dig. Om inte stoppar jag bara ner en tå i vattnet. Jag fortsätter vårda mina varumärken (mina bäbisar) i vassen.


Jag kan inte hjälpa det, men ibland längtar man bort. Eller hem.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller förtsås utkik i alla lägen. Det gränsar ju mot det jag gör/söker mig till också. Klar tman vill se sig om, alla kor i hagen är inte gröna. Eller hur det var...

2008-02-04 @ 15:32:27
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Magnus

Bättre än ko i bregottfabriken än tre i kö. Hoppas du får napp av den firren du vill ska bita.

2008-02-04 @ 16:37:07
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Patrik

Saker du borde ta med dig till den där (öde?) ön; Pudding, mobilt bredband och sjutton kilo kimchi.

2008-02-05 @ 00:55:24
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: