Orka

Tack gode gud (alltså egentligen tror jag inte på gud) att solen skiner. Tack gode gud (nu är vi där igen) att jag ska på fest ikväll. Ett 40 års kalas. Det är ju helt galet att vänner börjar fylla 40. Jag minns ju min mammas 40-års dag som om den var igår. Mamma fick en cykel. En cykel som jag sedan fick ärva. Men fasen, den snoddes i Lund, där jag en gång i tiden läste japanska på universitetet. Och ja mamma, jag hade låst den.

Igår var en lugn kväll. Mat och några öl på Imperiet med Blåbralla och Micke T.  Jag var hemma vid 22 och slocknade. PANG. Vaknade kl 06.00 av att min dator stod på. Ni vet den där surrande fläkten. Och i sängen. Jag somnade tydligen över tangenbordet när jag läste era bloggar. Jag skulle försöka läsa ikapp en veckas inlägg. Gud vad ni är produktiva. Jag hinner inte med.

Och nu har jag ätit en vitanminrik frulle. På TV rullar Plus i repris. Jag ska på något sätt försöka sätta punkt för att ta mig ut i solen. Funderar på en promenad längst vattnet för att samla tankar. Ladda inför kvällen som kommer bli helt fantastisk. Men innan ska jag surfa in på FB och poka min kille som bor på andra sidan kanalen (han som inte är min kille, men jag låtsas det).




Kommentarer
Postat av: Fröet

åh vad jag tycker om sådana här inläggg;) ha en fantastisk lördag!

2008-02-23 @ 12:24:27
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Magnus

Jag tycker du ska ta dig över vattnet i stället. I din
tro kan du väl knata över plurret?

2008-02-23 @ 12:47:25
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Hanna

Tur i solen är helt rätt. Årstavikens promenadstråk brukar vara fullknökade, men man behöver ju faktiskt inte alltid gå snabbt... Eller hur det nu var med det.

2008-02-23 @ 14:32:14
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: crusty

...tur du gick hem i bra tid, du såg pigg & fräsh ut som bara den, Micke T däremot, såg rätt så trasig ut..haha.. :)

2008-02-23 @ 17:53:58
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Blingbing

Crusty: Micke T var ett moster. Men han hämtade sig efter en varm macka på Loop :)

2008-02-24 @ 02:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: