Internet är som cancer

Jag ser hela internet som en växande kopierande amöba. En slags cancer som sprider sig. Att mina texter dupliceras gör inte så mycket. Jag blir faktiskt lite stolt om du där ute gillar dem så pass att du drar en copy paste. Men jag hoppas för din skull att du skriver om mina ord med dina. Att du låter dig utvecklas i ditt skrivande och ger min text nytt liv. Jag vill att du snor med finess. Det gör jag. Och jag vill inte att internet ska bli en elak cancersvulst. Jag har fått nog av cancer.

Vi måste göra detta kopierande till något bra. Annars blir Internet en grymt tråkig plats att hänga på.

Det finns såklart texter jag är rädd om, för vackra för att läggas här. De ligger inte ens digitalt i min dator. Jag vet inte vad jag ska göra av dem riktigt. Jag älskar dem för mycket för att ge dem till er. Att se dem klonas och slaktas skulle slita mitt hjärta i bitar. De är inte skrivna för internet, utan bara för mig. Av mig.



 

image535

Och jag borde sova nu!


Kommentarer
Postat av: Buzan

Håller med. Har en kompis som blev rippad på hela sin blogg av en kompis till henne... Tjejen rippa dageligfen en text, ändra platsnamn och annat så det passade in på henne och skrev under med sitt namn... Min kompis satt bara och gravade åt henne och tyckte hon var en stor loooser.. hon åkte dit big time när hon sen träffa en kille som gille henne för hennes texter.. hahahhaha.. right back at you. :)

2008-02-05 @ 18:35:31
URL: http://buzprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: