Hallelujah

I natt väcktes jag kl 04.00 av grannarna. Det var alltså fest. En måndag. Så är det att bo på Södermalm. Ingen där har normala arbetstider. Den dekadenta kultureliten ni vet. Det gör mig inget. Jag gillar att det är liv i mitt hus. Att mitt tak är en annans golv. Tystnad har jag nog av ändå.

Det är mycket nu. Jag sitter här med alla storkundsavtal och ska hitta en vettig kommuikationsplan. I min MP3 rullar Jeff Buckley. Mjukt och fint. Och nu fick jag ett sms. Vänta. Ska kolla.

Aha, nu vet jag. Det finns en där ute som tänker på mig. Smicker. Nu känns arbetsbördan som en kakbit. En liten smula bara. Som skaver och irriterar lite, men skitsamma.


Kommentarer
Postat av: crusty

bra att du jobbar & är duktig..mn du, fontvalet på din blogg måste vi nog snacka lite om.. ;)

2008-02-05 @ 11:00:43
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Blingbling

Crusty: Heheh, jag vet.

2008-02-05 @ 11:14:51
Postat av: Hanna

Min granne sjöng i badet igår vid 10. Sen började hon entonigt att ropa på någon om och om igen. Inte för att jag sov då, men jag hade ändå god lust att skrika att hon skulle hålla käften. Jag kanske var lite extra känslig...

2008-02-05 @ 11:28:28
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Hanna: Var det ett mansnamn hon ropade. Jag börjar ana att hon ägnade sig åt en viss aktivitet där i badet haha.

2008-02-05 @ 11:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: