Måndag

Det är vårigt i stan. Många vackra rumpor att fästa blicken på. Speciellt mysigt är det i morgonsolen vid Hötorget. Det gör liksom inget att man missat bussen. Sedan anländer man jobbet och allt dör. Det börjar med att jag retar mig på saker i stegrande omfattning. Otippat. Sedan blir jag arg och frustrerad. Men det går över. Måndagar brukar vara så här.


Jag har förresten hittat en ny hobby. Jag har börjat läsa olika lokaltidningars ledarbloggar. Fasen alltså vad sköna människor. Det är inte lika bajsnödigt som det vissa mediakåta skribenter i Stockholm klämmer ur sig. Det är bara så jävla bra och äkta. Nu får ni inte tro att jag går omkring och sågar alla skribenter i Stockholm. Nej då. Här finns guldkorn. Som Bisonblog tex.

Och nu tillbaka till jobbet. Mitt i allt skrivande ringde en säljare. Jag fick en bra deal. Oroväckade bra. Något lurt måste det va. Dax förresten att ringa byrån. Allt är inte frid och fröjd där. De jobbar bara med min skojiga kreativa uppdrag. Det tråkiga släpar efter. Fast så jobbar även jag, så jag ska inte klandra dem.

Märker ni? Jag gör allt för att slippa jobba. Jag bloggar ihjäl er.

Och idag fyller Pete år, hurra, hurra.



Kommentarer
Postat av: Janne

Blogga mer! Jag har också grymt tråkigt och fördriver tiden med att läsa bloggar.

2008-04-21 @ 12:30:03
URL: http://2barn1hund.blogspot.com
Postat av: Hanna

Allt dör när man kommer in till jobbet. Jag känner igen det. Jag känner mig drainad på energi i samma sekund som jag stiger över tröskeln. Gah...

2008-04-21 @ 19:01:29
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lennart

Rumpor är alltid trevligt att titta på....

2008-04-21 @ 19:53:41
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Selma

jag frossar också i folk, men mest i alla glada miner!!

2008-04-22 @ 08:10:25
Postat av: Jag

Ja, glada miner måste det vara.

2008-04-22 @ 08:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: