Blingbling har svaret

Postat av: Anastasija


Jo, en fråga. Du verkar vara en väldigt stark kvinna och jag beundrar dig verkligen. Vart får du all styrka från?

En väldigt bra fråga som jag faktiskt funderat på själv. Min styrka kommer från min uppväxt, min uppfostran och mina vänner. Jag samlar och har samlat all styrka från min omgivning.


Postat av: Jerk

Jag undrar nog mest när vi kommer den första ståpåbalkongenskrikaövergårdenhurärläget-episoden?
Ja, och så..stugan i norrland är den din alldeles egna (ytlig som jag är skulle jag kunna fria bara för den)?? :)


Ja du Jerk. Vi får ta en balkongdejt du och jag. Som Romeo och Julia. Jag återkommer om tid och datum ;) Och stugan är min, men jag delar den tillsammans med min bror. Vi äger halva var helt enkelt. Systerligt och broderligt.


Postat av: Ester

Jag kom bara på en basic fråga:
Varför namnet "Blingbling"!?


Till en början ville jag vara anonym. Jag ville inte tala om mitt namn helt enkelt. Att det blev just Blingbling beror på att många i min umgängeskrets lyssnar på och är hiphop. De flest mer än jag faktiskt. Blingbling kändes rätt då, nu skrattar jag mest åt namnet. Får man byta? Det kanske bara skulle leda till förvirring.


Postat av: Märtha

Är du kär?


Svar:nej

Postat av: Gerda

Följd fråga på Märtas fråga...:)
..och i så fall i vem?


Greve Inge(n)

Postat av: Magnus

Är du nöjd med ditt liv?


Nej.

Postat av: Anonym 

Om du fick börja om, skulle du gjort någonting annorlunda?


Jag ångrar att jag inte skolade mig till journalist eller läkare. Jag skulle bli en väldigt bra läkare. Jag ångrar också att jag var så mesig när jag var på intervju för ett av mina drömjobb på Bonnier Carlsen.

Postat av: paus

När kommer du och hälsar på? Kommer ev till Sthlm om några veckor!


Paus,  jag lovar och svär att komma och hälsa på. Dessvärre har jag bränt semesterdagarna för i år. Man jag kanske kan komma fre-sön. När du kommer till Stockholm bokar vi in en helg som passar =)

Så har vi Cool girl. Hon fullkommligt sprutar ur sig frågor och bloggupplägg. Jag vet inte var jag ska börja.

Postat av: cool girl

Jag misstolkade kanske frågan utan jag vill bara lite inläggnings tips till bloggen.
-Gärna massa fler dråpliga och roliga historier om
singelliv.
-Grodprinsar
-Så här vill vi kvinnor att män ska sköta badrumsbestyren bla toa,duschning osv
- Galna dejtingsituationer
- helt galen fest i mitt minne
Kinky party i Jukkasjärvi med personalen på Ishotellet. Det är värt ett blogginlägg för sig.
- Det sa bara Klick och jag blev kär
Under en köksfläkt där vi stod och busrökte efter en perfekt middag.
- mikael Persbrandt-kopian som jag mött
Krille
- hur tänker män?
Män tänker som kvinnor, de törs bara inte erkänna det.
- då stannade polisen och sade till mig...
Hur gammal är du och var bor du? Var vänlig och häll ut alkoholen.
- vad alla mormödrar inte vill veta
Jag tror faktiskt de vill veta allt.
- vad säger man inte till sin mamma
Elaka saker så som kärring, hora o häxa. Det har jag aldrig sakt till min mamma och kommer aldrig att göra. Hon är ju världens finaste människa.
- storabröder blir beskyddande män och småsystrar/ mellanbarn blir...
Bortskämda
- hur snabbt kan en glödhet förälskelse slockna
Dagen efter
- blir man någonsin en vuxen kvinna eller vad blir man?
Med åren blir man tryggare. Det tycker jag är skönt. Det tror jag kan vara att bli vuxen.
-Faller kvinnor som passerat trettofemårsgränsen för yngre män och vice versa.
Jag gör det inte. Fast jag är ju bara 33. Jag föredrar äldre män. De har mer att ge.
-Tur att han har lite mage så behöver jag inte vara så perfekt. Tänker bara jag så?
Så har jag nog aldrig tänkt. Men det fanns en tid då jag ofta tänkte; tycker han om min kropp.
- vilken sorts man vill vi kvinnor ha
lejonet,björnen,snickarn,badvakten,direktören eller vd:n,kontoristen,Tuffingen,lekfarbrorn, shäferhunden, ambulansmannen, bartendern,läkaren,kändis, bergsklättrare,pappa-kopian.
Jag har märkt att jag faller för kreatörer och entreprenörer.
-När är det okey att dansa på borden?
Om andra gör det. Det beror iof var du befinner dig. Jag skulle tex inte ställa mig upp och stäppa på borden på Lux.
- säger mannens val av skor något om hur han är som person?
Nej
-Har hört att händerna och fingrarna visar hur stor den är under jeansen stämmer det?
Nej
-det sägs att som en man äter så älskar han också i sängen.
Fel, men titta på hur han dansar ;)
-vill vi kvinnor ha gentlemän?
Jag vill
-vilka kända personer skulle du bjuda på en rolig fest ?
Johan Glans, Henrik Shyffert, Magnus Uggla, Rakel Molin och Özz Nûjen får det bli.
-om jag vore ett djur så skulle jag identifiera mig som djuret...
Kameleont
- skulle du kunna tänka dig att vara kändis och gå på kändisgalor?
Nej, jag älskar anonymitet för mycket.
- mina grundskolelärare ansåg mig vara en...
Duktig och flitig elev.
- Vad är det otäckaste du varit med om?
Här skulle lista kunna bli riktigt lång. Jag väljer ut några få läskiga saker.
När jag fick diagnosen cancer.
När jag skulle sövas första gången
När jag fick allergi av mediciner. Jag fick över 40 graders feber och nässelsutslag. Skakade av frossa och trodde allvarligt att jag skulle dö.
När min farbror drunknade.
Min först jodbävning (en 5.2:a)
Gillar du spökhistorier?
Ja
-Kan galenskap vara kul?
Svårt att svara på. Galenskap kan vara kul om det rör sig om galenskap med humor. Men det finns ju annan sorts galenskap som jag är livrädd för...

Postat av: tess

Har du fått svar på proverna?
Nej. Så här funkar det inom sjukvården: Om allt ser bra ut hör de inte av sig. Om något är alarmerande ringer de. De har inte ringt ännu, så på sätt och vis är ju det ett väldigt bra svar.



Kommentarer
Postat av: Lina

spännande och kul sätt att aktivera läsarna på. Synd att jag inte var på bloggen nåt i går..

2007-11-04 @ 10:14:59
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: tess

modigt att svara på alla frågor! tack för att du delade med dig! jag håller mina tummar! kram

2007-11-04 @ 12:51:52
Postat av: Therrorese

Oj vad mycket frågor och svar! Intressant, intressant!! PRecis som Tess så håller jag mina tummar. Kram

2007-11-04 @ 12:59:15
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Ester

Tack för ditt svar och hoppas att de inte ringer.
Kram.

2007-11-04 @ 13:12:51
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Patrik

"Män tänker som kvinnor, de törs bara inte erkänna det". Tack så mycket Bling, jag trodde jag var ensam om det. :)

2007-11-04 @ 15:41:35
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Anastasija

Bra, då tycker jag att dom aldrig mer i hela ditt liv behöver ringa dig :) Kram

2007-11-04 @ 16:48:04
Postat av: tess

nu när jag har tänkt lite så måste jag säga att jag förstår att det måste vara skitjobbigt att bara gå omkring i ovisshet... varför kan de inte ringa och säga att allt ser bra ut?!

2007-11-04 @ 18:10:15
Postat av: Blingbling

Tess: För då skulle läkarna förmodligen få sitta i telefonen hela dagarna. När min cancer var mer akut ringde de vilket som, men nu är de på väg att släppa mig. De har full fokus på patienter som är akut sjuka. Mig är de på väg att släppa tyglarna på i väntan på friskförklaring.

2007-11-04 @ 18:36:20
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: cool girl

Kul att du svarade på alla mina spontana frågor som bara poppade upp som ping-pong bollar i huvudet.
Jag började skriva en massa tips på blogg-ämnen men insåg sedan att det var frågor som du skulle besvara så det blev väl lite fel.
Jag har ingen blogg än men ska väl så småningom skaffa en , håller på att samla massa matrial och tankar vad jag ska skriva i min blogg
och när jag läste att du ville få frågor så bubblade det ut tankar som jag haft tankar på till min blogg.
Hoppas att du inte är allt för irriterad
på mig.

2007-11-04 @ 18:43:24
Postat av: Blingbling

Blingbling till cool girl: Det var bara kul =) När du startar en blogg lär du inte ha problem med att finna ämnen att blogga om. Det bara sprutar ju ut coola upplägg =) Låt mig veta när du startat en.

2007-11-04 @ 18:52:49
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: E

Attans, här missade man jordens chans till en klurig fråga. Jaja, det kommer nog fler gånger ;P

2007-11-04 @ 19:36:10
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: tess

okej, bling... bara du är okej! det är allt jag bryr mig om! :-) säg till när du friskförklaras! för det måste vi för i h-e FIRA!! :-D

2007-11-04 @ 20:10:01
Postat av: Blingbling

till Tess: Tack o kram. Om tre år ska vi fira som satan. Det brukar ta fem år att friskförklaras har jag hört.

2007-11-04 @ 20:17:10
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: 08an

hjälp vad skoj. tänk att jag missade detta!!! vänta, kinky party på ishotellet? skriiiiiiiiiiiv!

2007-11-04 @ 23:25:22
Postat av: kang

Vilken kul idé! Och kul svar. Fast nu är man ju mest nyfiken på din dejt...

2007-11-05 @ 14:35:06
URL: http://helamig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: