Fredagsfyran - tema film

Men titta. Det är ju fredag. Vad händer på fredagar förutom fredagsöl? Jo, fredagsfyran måste göras. Denna gång har den temat Film.

1) Vilken är den bästa film du sett och varför?
Den jag först kommer att tänka på är Babel. Varför? Jo, den visar hur brist i kommunikationen kan göra att det går åt helvete snett. Prata med varandra där ute. Lova det. Oj, nog slog det mig plötsligt att jag under den filmen inte riktigt var mig själv. Eller så var jag det. Jag var väldigt sårbar eftersom jag under den dan fått svaret på mina MRT plåtar. Resultatet firades med bio och klart som fasen att jag tyckte det var världens bästa film. Och gud vad jag grät. Dessutom utspelar sig en story i Japan (Japan wa dai skii nee). Det var den som berörde mig mest. Shit vilken skådespelarinsats.


Jag gillar också Järntrean. En märklig Koreansk film där huvudrollsinnehavarna inte har några repliker, men fan vad de levererar och förmedlar. Galet bra.

2) Vilken film hade det bästa slutet och varför?
Jag älskar slutet i Lost in Translation. Vad är det de säger till varandra? Det lämnas till vår fantasi. Fantastiskt.

3) Vilken film hade det sämsta slutet och varför?
Filmen Holiday hade ett slut som jag var på väg att kräkas över. Så Amerikanskt. En sorglig sörja av förutsägbarheter.

4) Vilken är den sämsta film du sett och varför?
Alltså, här finns det ju en hel uppsjö av filmer. Svårt att välja ut en. Jag minns att jag somnade fyra gånger till Dolt Hot. Så jag väljer den. Jag kom aldrig till slutet. Vet någon vem som skickade de där kassetterna?



Kommentarer
Postat av: Fröet

Gud vad jag känner mig borta i filmvärlden. Måste ta och se lite film snart tror jag så att jag hänger med.
Lost in translation har jag funderat länge på. Får se om det blir nåt i helgen;)

2007-03-09 @ 12:13:01
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tittar väldigt lite på film, men Lost in translation är helt underbar. Jag vill åka till Japan mycket på grund utav den (vilket kanske verkar helt galet...). Det är en så oamerikansk film att man blir lycklig. Hade den som att-titta-på-när-jag-inte-kan-sova-film länge. Varje kväll :-)

2007-03-09 @ 12:38:48
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling svarar tjejerna

Till höger länkar jag till två fina japanska filmer. Barnen som inte fanns (varning den är sorgsen) och spirited away.

2007-03-09 @ 13:25:47
Postat av: Therrorese

Slutet på Lost in translation äger! Jag kan fortfarande undra då coh då vad de sa till varandra. Scarlet och Bill...

2007-03-10 @ 21:54:40
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Alexander

Jag vet vad de sa till varandra, vill ni ha svaret så är det bara dra iväg ett mejl med ämne "Fråga: Lost in Translation"
Ha det gött!

2008-03-27 @ 10:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: