Semesterrester

Det här med semester är ju fantastiskt. Jag gör ingenting hela dan utan att ha dåligt samvete för det. Mäh, gud vad jag ljuger. Klart jag har. Men skit samma. Jag ska ändå va ledig i fyra veckor nu och kommer hinna med sjukt mycket i allafall. Undra just om det blir nöd på dötid. Förresten, efter en hektisk helg på Rossö kan det vara skönt att göra just ingenting. En dag i alla fall.

Rossö blev inte som i fjol på långa vägar. The Misfits existerar inte längre. Vi har och försöker ta tag i våra liv. Iof var P lika rastlös som ifjol, men det är tradition när man är i Strömstad. P klarade halva natten. Kl 01 midsommardagen satt han i en bil på väg till Stockholm igen. Lugn, han va nykter.

Midsommardagsnatt på terrass var den som berörde mig mest. Jag fick höra två livshistorier. Tragedier jag inte hade en susning om. Det gjorde så ont. Det var K, vars pappa misshandlat honom typ hela barndomen och sedan M vars pojkvän misshandlat henne i 5 år. Narkotikaproblem, alkoholism och ensamhet. Jag ville bara skrika rakt ut. När vänner man älskar berättar tuffa och ruffa livsöden tar det extra hårt. Men det är också skönt att få veta. Övrigt så badade vi och jag skar mig på snäckskal. Alltså, vatten är härligt så länge jag slipper vara i det.



 



Kommentarer
Postat av: nollåttan

där ser man vad man kan överraskas av att sådant man annars bara ser på tv händer inom ens närmaste miljö....usch!

2007-06-25 @ 21:39:13
Postat av: nollåttan

apropå fynda....jag vet inte hur jag gör, tricket är att inte planera utan se vad som händer. det är mitt nya livsmotto, alltid ha ögonen öppna, positiva överraskningar kan hända när man minst anar. ;)

2007-06-25 @ 21:40:25
Postat av: Anonym

hörrö vännen, tusen tack för alla fina kommentarer på facebooken. värmer! :)

2007-06-25 @ 22:44:35
Postat av: crusty

..grejen med semester är att man inte ska göra ngt...gör man för mkt så måste man ha semester efter semestern bara för att hinna gå ner i varv lagom tills det är dags att börja jobba igen..

2007-06-25 @ 23:06:49
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Beyonce

Jaa, det kan verkligen vara skönt att inte göra någonting, inte för länge bara...

2007-06-25 @ 23:44:11
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Kang

Du är bra, blingetiblingan!

2007-06-26 @ 00:03:30
URL: http://helamig.blogspot.com
Postat av: E

Jag håller med crusty. Att göra INGENTING är väl det som ÄR semester!?
Det löser sig nog både för dig och mig med prover och provsvar.
Man ska aldrig ta ut eländet i förskott...fast det är ju det man är så bra på. Planera hur man ska ro i land när/om man sitter där ute i en kanot mitt i stormen, fast man inte ens har kommit dit.
Stor sommarkram

2007-06-26 @ 09:32:35
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Ompa-Tompa-Lompa

Bling, nu är det okände O-L-T igen. Önskar bara skön semester - gör så lite som mkt men upplev varje dag. Skulle uppskatta om du även tog sem från bloggen (för din egen skull men även så jag slapp vara så addicted; är ju ingen van bloggis så jag blir helt vimmelkantig). Till Therrorese stora förtjusning har jag din spegelbild iklädd solbrillor som bild på jobbdatorn. Så jag blir påmind hursom. Cool bild liksom!

2007-06-26 @ 13:20:59
Postat av: Blingbling till Ompa-Tompa-Lompa

Nu får du ta och skaffa dig en blogg Tompa, som jag kan spegla mig i =)Gillar ju att spegla mig, fast gärna i andra.
Jag åker snart till norrland för lite semeter. Då blir det blogguppehåll och du kan äntligen ägna dig åt annat hihi.

2007-06-26 @ 16:18:27
Postat av: Ompa-Lompa-Tompa

Haha; tack ska bli skönt att få lite gjort ;-)
Och nej du kommer inte få spegla dig i någon blogg från mig sorry (men kanske via MSN då min dator kommit hem från torken, den går på något odefinerbart just nu..).
Ha det bäst uppåt då - blir nog härligt att va sig själv för en stund. Blinga bort knotten nu!

2007-06-26 @ 16:54:26
Postat av: Fröet

mä! Inte tycka om att bada? Du ska bada i Sörmjöle. Där finns varesig dumma snäckskal eller maneter. ;)

2007-06-26 @ 20:03:21
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är skönt att göra inget. Tror det är särskilt bra för storstadsbor. Komma ner i varv totalt. Jag tänkte hinna gå ner mig totalt under semestern...

2007-06-27 @ 14:58:30
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: