Vad är det för fel på öl?

Glömde en sak. Gissa vilka fasoner X-Vännäsborna tagit med sig från Stureplan? När jag minglade in på Vingen satt det ett gäng grabbar och drack bubbel. Jag ville bara grina. Vips var en kille framme och frågade om jag ville ha. Jag ba 'nä tack, jag har faktiskt åkt hit för att slippa detta'. Han fattade och kontrade med 'jaha, du bor också i Stockholm'. Jag springer ut och skriker av frustration.


I vännäs ska man inte dricka bubbel. Där ska man dricka öl och grogg. Fatta. Det är okej på Stureplan, i Båstad och Troppan, men smutsa inte ner Vingen med sånt larv.


Oj, jag känner att jag överreagerar något. Ska sova på saken.



Kommentarer
Postat av: nollåttan

klondyke ligger ju däruppe (tänker på haparanda eller stavas det harapanda kanske??!?) så snart kör de moetsprut & backslicks & diamantbestödda fingrar. vänta bara....det går bra för norrland ju! ;)

2007-07-10 @ 11:47:08
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Klusterbitar

Yeah..känner igen det där i hemstande 023. Backslicks, findricka m.m. Jag spyr...dags att vakna!

2007-07-10 @ 12:38:17
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Ester

Angkor-öl gäller här! :-)
Ville bara kika in och kolla läget. Kram!

2007-07-10 @ 13:15:54
Postat av: Patrik

Så är det alltid i hemstaden. Folk vill spela rika med helrör och champange och leka "båstadsveckan". Men tänk på att de gråter sen på måndagen när de går till sitt industrijobb med tom blånbok och ångest upp över öronen. :)

2007-07-10 @ 13:58:00
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: