Futurum

När man har det lite långtråkigt på jobbet fladdrar tankarna iväg. Jag har i över en timme suttit och tänkt på? Ja, vad har jag tänkt på egentligen. Framtiden. Mina tankar om framtiden är så tråkiga. De följer liksom kollektivets drömmar. Det där vanliga ni vet. Lägenhet som är tiptopstylad, karriär på jobbet, snygg bil och stilig man.

Vad händer sedan? När man har allt det där. Ska det bara förvaltas då? Jag är urusel på sånt, på förvaltning.


När jag var yngre skulle jag alltid ut och tafsa på nya kulturer genom att köpa biljetter hit och dit. Då var det min framtid. Idag, när framtiden blivit historia, har jag insett att jag kan bryta mark på annat sätt, fräscht och lyckosamt. Men framtiden är likt förbannat... trist!


Äh, så jag gnäller. Jag ska göra något åt mina drömmar. De ska fan få en rejäl retuschering. Men först måsta jag göra mig av med lite sopor och skräp. Inta bara i papperskorgen, utan i mitt bagage. Jag har fler bananflugor omkring mig just nu än vad jag har kollegor, bara för att ge ett exempel.



Kommentarer
Postat av: Therrorese

Jag försöker att låta det där tafsandet på andra kulturer stanna i historien, men det går inte alls. Jag kan inte sluta tafsa. Tafsfanatiker.
Jag har också pratat framtid idag med min ena musketör. Den är oviss och fladdrande. Vill ha den stabil, ljus och lycklig...Hur gör man?

2007-07-24 @ 14:07:03
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Blingbling till Therrorese

Ja hur fan gör man? Man kanske ska strunta i framtiden helt och istället leva här och nu. Men när här och nu också är trist. Ja då vet jag inte... Nu är det jäkligt trist i allafall. Nåt slags antiklimax. Suck. Nä om jag skulle ta och sluta för dagen.

2007-07-24 @ 14:16:13
Postat av: crusty

..det blir lätt lite antiklimax så här i semestertider när man sitter ensam på kontoret, vädret liknar mer höst än sommar, man har haft sin semester...men du, det blir bättre snart igen, lovar.. :)

2007-07-24 @ 14:28:51
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Blingbling till Crusty

Ja, för snart börjar ju du på firman. Det är en framtid jag ser fram emot hahaha =D

2007-07-24 @ 15:01:18
Postat av: Hanna

Jag tror inte ens jag vet vad framtid är längre. Undrar om det beror på att jag blivit en jävel på att leva i nuet eller om jag är bara helt uppe i det blå. Jag är rädd att det är det sistnämnda. Men det är väl i alla fall bättre än att vara på väg in i väggen...

2007-07-24 @ 19:13:45
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Magnus

Det coola med framtiden är ju att den inte har hänt ännu. Alltså har man chans att forma den. Men jag tror att redan framåt är själva grejen med livet. Lite som Hanna skriver att vara i nuet.

2007-07-24 @ 20:37:53
URL: http://papamac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: