Veckans fredagsfyra

Tema: Äta



1) Om tid och pengar inte hade någon betydelse, vad hade du helst gjort mest: Lagat mat själv, ätit ute eller beställt hem mat?

Ätit ute. Det finns inget bättre. Det är såklart också trevligt att äta hemma. Men inte ensam. Då vill jag ha alla mina vänner runt bordet. Middag med Pumlorna tex. Dessa hemmahospartyn är oslagbara.
 


2) Finns det någon särskild maträtt som du tycker att du äter för ofta?

Pasta och mackor.


3) Vilken är den finaste måltid du själv har lagat eller ätit ute någonstans?

Middagen med Micke på Lux var grym. Annars åt jag en gång en helt gudomlig Sashimi på en bakgata i Hiro (Tokyo). Den drömmer jag fortfarande om. Det var inte en speciellt märkvärdig restaurang eller så, men fan vad gott de va.


4) Vilken är den värsta måltid du själv har lagat eller ätit ute någonstans?

Jag är en usel kock och det har väl hänt en och annan katastrof i köket. Den största tabben är inte att jag bränner eller överkokar mitt käk. Det är snarare så att jag inte kan hitta balans i kryddningen. Jag toksaltar eller kombinerar kryddor som absolut inte ska beblandas med varandra.



Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

1. Jag hade ätit ute utan att tveka.
2. Jag lagar aldrig mat, men jag äter råa vegetariska korvar varje dag, flera stycken, I love it.
3. Det finaste måltid jag har ätit var på Wiltons i London, det var helt fantastiskt
men för mig den absolut bästa maten finns i israel
4. den värsta måltiden är nog all mat i spanien, jag hatar spansk mat!!!

2007-01-26 @ 20:33:41
URL: http://industrialview.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: