Rutinerat

Jag har upptäckt en ny egenskap hos mig själv. Jag är "tappaplånbokenrutinerad". Det har hänt mig så ofta att jag inte ens blir kallsvettig eller får hjärtklappning. Jag kastar mig inte ens på telefonen för att spärra korten längre. Den kommer ju alltid tillbaka, förr eller senare.


I morse slog det mig att jag inte sett plånboken på två dagar. Jag letade lite förstrött. Tänkte att, jaha… Nu är vi där igen. Sist jag använde den var i stökiga Kungshallarna. Paradiset för ficktjuvar. Måste jag gå till banken för att få mina kontanter nu? Löningshelg och allt. SUCK! Och vet ni, tidigare nästan dog jag när plånboken försvann. Av hjärtattack alltså. Spärrade både legg och kort på en gång. Idag bara ryckte jag på axlarna. Och tur var väl det. För när jag kom till jobbet hittade jag den under en hög broschyrer. Tadaaaaaa =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej... det är väl dumt att lägga ner en massa energi på sådana bagateller *S*. Kanske du ska skaffa senilplånbok, d.v.s. en plånbok i snöre runt halsen?
Tips från La Musica. :D

2007-01-25 @ 13:44:51
Postat av: Blingbling

Klockrent. En sån ska jag ha. Alternativt att jag köper en skejtarkidsplånbok med kedja som man fäster i byxan. Båda funkar nog lika bra.
Tack för tipset =D

2007-01-25 @ 15:44:48
Postat av: Lazy Girl

jag känner igen mig jätte-mycket, fast inte bara med plånboken...med allt...man slutar helt enkelt stressa upp sig innan man har en egentlig anledning och inte ens då nästan, till vilken nytta..?
tur att du hittade den i alla fall...!

2007-01-25 @ 23:47:01
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: NewMe

Skönt att du hittade plånboken.

Du, vad har hänt med 95-reklamen?! *förvirrad*

2007-01-26 @ 09:48:16
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Blingbling

Den finns överallt. På stan, helsida i city, i tunnelbanan. Jag blir galen!!!

2007-01-26 @ 16:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: