Karolinska tur och retur

Jag har varit på Karolinska ikväll. Nej, inte på Radiumhemmet eller så. Det gällde inte min hälsa denna gång. Jag åkte till KS för att besöka en vän som ligger inlagd efter en operation.

Sjukhuskorridorerna ger kalla kårar ska ni veta. Det är något speciellt med sjukhus. Jag blir så rädd. Det är dofterna, de kliniska korridorerna och de stängda dörrarna som gör det. Sjukdomar i sig skrämmer mig inte. Jo, bara om de drabbar dem jag älskar.

 

Min kompis såg blek och genomskinlig ut där hon låg. Men det fanns också en gnista och vilja. Jag tror hon är på benen redan till helgen. Modiga starka tjej.

Det gör ont i hjärtat att se sin vän nedbäddad under gula landstingsfiltar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: