Fredagsfyran - tema jobb

Eftersom 4:an denna vecka handlar om jobb och mamma så sent som förra veckan undrade vad jag egentligen jobbar med, passar ju detta bra. Denna veckas fredagsfyra kom som en länk på posten.  

Tema: För dig som har jobb 


1) Vad har du för jobb/yrke/sysselsättning?
 

Jag har titeln projektledare och jobbar med kommunikation av alla de slag. Webb, DR, Kundbev, Broschyrer Foldrar. Ja, det mesta som kommuniceras ut till våra kunder går via mig på ett eller annat sätt. Företaget är inte litet eller så. Vi är nog 2 000 anställda bara i Sverige. Jag marknadsför försäkringar.



 2) Vad är bäst och sämst med det? 



Sämst
: I den bransch jag jobbar i, försäkringsbranschen, ses jag som jobbar med kundkommunikation och marknadsföring som minst viktig. Jag har fått plasten på trappsteget lägst ner i hierarkin. Lönen är usel. Borde vara tvärt om. När ska jag få ledningsgrupp och styrelse att haja att kundkommunikation och kundvård är viktigt. En annan sak som stör mig och min yrkesstolthet är att allt jag producerar måste gå via produktansvariga och jurister för att godkännas. Jag har inte fria ramar helt enkel.

 


Bäst
: Jag får vara kreativ och jobba med ord och bild. Jag har kollegor som är skojiga, smarta och underbara. Bästa kompisar hela bunten.

 

3) Var det vad du ville bli när du var liten (om inte: vad ville du då bli)?
 

Nej, inte alls. Mina drömyrken som liten var Polis, bagare, artist, och journalist.



 4) Finns det något du inte skulle kunna göra för att få ditt drömjobb och i så fall vad?  

Jag skulle inte gå över lik för mitt drömjobb. Inte heller skulle jag gå sängvägen eller äta bajs.



Kommentarer
Postat av: Pumla C

He he - man ska inte underskatta vikten av att jurister går igenom det man gör....

2007-01-15 @ 10:31:58
Postat av: Blingbling

Jaja, jag vet. Men hur de kommunicerar sen. Det är fasen läskigt. Du vill inte veta hur det låter när en bolagsjurist ska försöka formulera sig kundvänligt. Det är en fars, eller snarare tragedi =)

2007-01-16 @ 01:11:48
Postat av: Jove

Om man har en snygg chef som det klickar med - varför inte gå sängvägen ? ;P

2007-01-16 @ 18:05:28
URL: http://www.hallo.blogg.se
Postat av: Blingbling

Ja du Jove. Jag har faktiskt aldrig haft en snygg chef. Inte en ful som det klickar med heller.

2007-01-16 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: