Starlet - vi reser i tiden

Det är idag, men det känns som år och dar sedan. Som när jag var liten. Jag sitter nämligen med pyjamas i soffan och tittar på slalom. Det är inte Ingemar, Stig eller Bengt. Det är Anja, Therese och Anna. Va, tror ni inte att jag har pyjamas?! Det har jag. Den är grå med nallar på. I världens mjukaste flanell. Och vet ni. Jag läser en gammal Starlet. Precis som förr. Jag hittade den på vinden. Det är inte min, men jag har lånat den. Jag läser en intervju med Per Gessle. Han är 22 år.

Tänkte bjuda på en snutt ur intervjun:

" Det är klart att ett gage på över 20 000 spänn låter ruskigt mycket, säger Pär Gessle, huvudpersonen i bandet. Men vi tjänar inte ens hälften av dom pengarna. Vi har stora omkostnader för musikanläggning, turnebuss, hotell och annat som kostar när man tvingas leva på resande fot. Det här går på uppåt 15 000 spänn. Sen är det inte så mycket kvar att dela på på fem man. Förra sommaren var vi alldeles för billiga. Vi var redan bokade när vi slog igenom. Vi drog massor av folk. Parkerna tjänade stora stålar på oss. I sommar drar vi flera tusen på varje ställe. Det räcker med 1000 pers så har parken fått sitt gage. Om parkerna i övrigt? Tja, det är ball att lira där. Men mycket fylla förstås. Och slagsmål. Men vi försöker ha överseende med det. Fast det är förstås roligare att lira för en nykter publik."

Text Lennart Clerwall, Starlet nr 14, 1981


Intervju med Gessle i Starlet


Kommentarer
Postat av: nollåttan

hihi, fy fan vad kul! jag vill också hitta en gammal tidning från min barndom att frossa i!

2007-02-25 @ 12:33:55
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Therrorese

Sjuuuukt kul!!! Per Gessle var min stora kärlek. Jag och min kompis hade ett eget smeknamn för honom. Gyllene Tider var det första kassettbandet jag köpte. Åsså prenumererade jag självklart på Starlet...Hihi.

2007-02-25 @ 12:55:44
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

HAHAHAHA....very funny....
åh, starlet...finns den tidningen fortfarande..? jag skulle kunna tänka mig att heta starlet..älskar det namnet
X

2007-02-25 @ 18:51:52
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Lazy Girl: Jag tror inte Starlet finns längre :)Som tidning alltså.

Ja, visst är namnet fint. Får jag en dotter ska hon heta Starlet.

2007-02-25 @ 19:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: