Fredag = fredagsfyran

Dags för fredagsfyran. Denna gång med temat namn.

1) Varför har du fått ditt namn, tror/vet du? Här tror jag att mina päron tog ett namn som var trendigt helt enkelt. Men mitt andranamn fick jag kanske efter farmor. Mamma har också fått veta att min morfars mormor hade samma namn och mellannamn som mig. Morfar blev nämligen alldeles groggy när han fick veta vad jag skulle döpas till. Han lämnade rummet, hämtade några gamla släktpapper och hokus pocus, jag hade fått en gammal släktings båda namn utan att mina föräldrar känt till eller vetat om det. 


 

2) Om du hade varit av motsatt kön, vad tror/vet du att ditt namn hade varit? Undra just om det kan vara Johan som var på tapeten då. Ja, det kan nog vara så. Bäst att höra med mamma och pappa. Min storebror heter Jonas i alla fall. Det hade alltså kunnat bli Jonas & Johan om jag fötts med en snopp. Tror jag...


 

3) Om du skulle byta namn, vad skulle det då bli? Liv skulle passa mig.


 

4) Har/hade du bestämt namn för dina barn i förväg? Om det blir en kille gillar jag namnen; Harry, Melker, Malte eller Jack. Om det blir en tjej: Cornelia, Aiko, Ebba eller Rakel.

 


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag vet att jag skulle vara en Magdalena om jag föddes som ett litet flickebarn. Ganska intressant att de namn som du valt till barn är lite gammalmodiga. Det är liksom farfarsnamn och farmorsnamn. Undrar om kommande generation kommer välja namn som Sonny, Reine, Camilla, Carola till sina barn.

Mina barn heter Ella och Inez. Som sagt, gammaldags var ordet.

2007-02-02 @ 21:56:59
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: blingbling

Till Magnus/Magdalena: Vila fina namn du gett dina barn.

2007-02-02 @ 22:22:54
Postat av: Lazy Girl

åååh jag älskar dina fredags-fyror!!

som vanligt gör jag den...
1. mina föräldrar satte ett finger i telefon-katalogen..jätte-fint va..???
2. jag har ingen aning
3. Nadine Emperio
4. pojke: thiago flicka: ainoa

puss

2007-02-03 @ 02:35:27
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Lacy Girl:
Hahah, det menar du inte. Telefonkatalogen. Nu blev jag genast väldigt nyfiken på vad du heter Lazy Girl. Fina namn på kidsen oxå och namnet på fråga nr 3:)

2007-02-03 @ 09:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: