En resa i historien

För tio år sedan


Varför är det låst? Jag kommer inte in. Något måste kastas på fönstret, och hur i h-vete vet jag vilke ruta. Jag har ingen koll. Det är höst och jag vill in på Hallands nation. Jag har cyklat omkull och har blod på mitt knä. Strumpan höll inte den heller. Ska jag kasta en sten? Nä... Jag gräver i frusen lera och får loss en lagom bit. Den får det bli. Jag väljer ut ett fönster det lyser ifrån och kastar. Tre minuter senare är jag inne. Där finns rum för en liten smutsig och trasig norrländska som jag. Peter är där, Frida och Kalle också. Vi fnissar. Jag mobbas för mitt skick men tar inte åt mig överdrivet mycket. Jag bjuder på det. Vi för oväsen men ingen hatar oss för det. Vi somnar utmattade. Jag och Peter på Kalles soffa, Kalle och Frida i Kalles säng. Vi är fyra studenter som pluggar japanska på Lunds universitet.


10 år senare


Peter bor i Tokyo

Frida bor på Österlen

Kalle bor i Halmstad


De är alla okej.


Och jag, jag bor i Stockholm. Jag med är okej.



Kommentarer
Postat av: Magnus

10 år går snabbt. I bland undrar jag vart tiden tagit vägen. Om 10 år går så snabbt, så står det ju inte på förrän man blir gubbe på riktigt. Undrar om man kommer sitta på åldersdomshemmet och blogga...

2007-02-28 @ 13:48:11
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Magnus: Tiden går galet fort. Jag minns detta som igår. Hjääälp liksom. Haha, jo, vi kommer att blogga hela vägen till ätterstupa

2007-02-28 @ 13:54:17
Postat av: Pierre

10 år...poff, gone...vad gör vi om 10 år tror du?

2007-02-28 @ 14:00:04
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Bussan

Hm, hur kommer man på att man vill plugga japanska? När hade du tänkt att språka detta icke världsomfattande språk?

En frågande Bussan

2007-02-28 @ 14:01:25
Postat av: Blingbling

Till Bussan: Haha =) Mmmmm wakaranai. Tabun... Watashiwa Nihon ga daiski =D Tokidoki (mainichi) Nohiongo shaberu.

Jag har alltid älskat Japan. Och jag har ju faktiskt bott där. Det visste ni inte om mig. Blingbling fick fina stipendium minsann. Pluggade där på universitet. Blingbling gillar Japan. Men som jag alltid har sagt. Borta bra - hemma bäst. Jag flyttade hem.

2007-02-28 @ 14:16:04
Postat av: Garntrollet

skulle vara kul att studera utomlands, men japan? Nehejdu dit åker inte jag i första taget iallafall.. :)

2007-02-28 @ 16:02:04
URL: http://garntroll.blogg.se
Postat av: Therrorese

Respekt att du kan prata det där coola språket! Jag vill oxå! Tokyo är VÄRLDENS coolaste stad!!! Längtar tillbaka dit hela tiden...Suck...

2007-02-28 @ 16:40:27
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Dr S

Ja Blingbling, du är helt ok.

2007-02-28 @ 17:02:02
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: malle

haha, ojdå vad kul. Jag kan nog inte börja tänka 10 år tillbaka än, som du. i´m to young i think. Kanske däremot om något hände i sandlådan eller så då ;)

2007-02-28 @ 18:53:12
URL: http://brilliance.blogg.se
Postat av: Stefan & Linda

För exakt tio år sedan utspelades följande på TC i Umeå:

Åsa H: Stefan, skärp dig för fn
(några minuter och en kortare promenad senare)
Åsa H: Linda, skärp dig för fn.

och sen blev det ju som det blev...

:-)

2007-02-28 @ 19:00:31
Postat av: Blingbling

Till Stefan och Linda: Heja Åsa H som styrde upp det hela hahaha =D Klockrent!

2007-02-28 @ 19:09:47
Postat av: Annika Granstedt

trevligt skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 12:39:10
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: