Att supa till och vakna upp i Skanstull

Det är läskigt tycker jag, att åka själv i tunnelbanan vid denna tidpunkt. Alla runtomkring en tycks ha tagit sig en helnattsblackout. Förstörda, fulla och påträngande ska de andas i mitt ansikte. Snubbar med brist på respekt. När började de festen? Kl 17 i Fruängen? De har druckit många drinkar efter tubens mångmilslånga bana. Varför tog jag inte taxi?

Det börjar förresten precis som vanligt.


- Fan va snygg du e. Hallå tjejen. Kom hit å snacka. Hallå, vad heter du? Var ska du? Snygging? Du e så jävla söt. Haru kille eller? Fan, eru sur eller. Bitch!

De mumlar och muttrar över att jag ignorerar dem. Har som hobby att förolämpa mig. Jag ser mig skärrad omkring. Kan något hända? Är jag i fara? Finns ögonvittnen? Vid Slussen rullar vi in. Där sker ett byte. Snart hemma. Snart vid Skanstull. I vagnen rullar ölburkar och det doftar Mc Donalds. Nästa Skanstull.



Jag är hemma nu. Det gick vägen.


 

108144-68


Kommentarer
Postat av: Magnus

Har ni tjejer alltid dessa tankar när ni träffar fulla killar? Fan va jobbigt i såna fall. Som sagt, jag funderar allvarligt på att byta kön...

2007-02-04 @ 09:03:01
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Magnus: Nä, alla tjejer tänker nog inte som jag. Jag är bara lite extra harig då jag bott på Haga. Under de år Hagamannen härjade som mest förstås. Och det är aldrig särskilt bekvämt när man som ensam tjej råkar dra til sig uppmärksamhet från ett gäng överförfriskade män.

2007-02-04 @ 10:01:24
Postat av: nollåttan

jag är också superförsiktig, särskilt mitt in natten när folk är berusade!

hehe, den där molvaniaboken höll mig vaken till 03, så den är väldigt bra. det roligaste var när kompisen höll fram den, man vet ju inte om molvania ens existerar bland alla långbortistanländer.

2007-02-04 @ 10:32:26
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

ta taxi

2007-02-04 @ 12:13:07
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: nollåttan

taxi i stockholm är inte alltid kul. åker en massa taxi i jobbet och det finns en massa puckon som jobbar natt. tyvärr. man ska beställa med namn och telefonnummer, så paranoid e jag!

2007-02-04 @ 12:18:04
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Blingbling

Taxi kan va läskigt även det. Jag har varit med om en chaffis som varit närgången, flörtat och tiggt om mitt nummer. Ganska vanligt... Ja, han stötte helt enkelt på mig.Jag har också blivit inlåst i en taxi, men det var i Kina. Fick betala 2o Yen för att bli avsläppt på en bakgata. huvva..

2007-02-04 @ 12:56:55
Postat av: Kajen

"Har ni tjejer alltid dessa tankar när ni träffar fulla killar? Fan va jobbigt i såna fall."

Vadå tankar? Om man blir tilltalad av jobbiga hockey-hetereon på tuben så är det ju inte hjärnspöken direkt. Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som ingår i västvärldens supernormativa människogrupp, dvs vit, hetero och man. Att dessutom vara 2 meter lång gör ju att jag i princip framstår som untouchable på en tunnelbaneperrong. Även om en lätt liten knuff i rätt riktning raserar mitt ego buslätt. Men det vet ju inte fyllekillarna.

2007-02-04 @ 17:44:42
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: