Klart till halvklart = oklart?

Nu har Blingen landat. Och hon har koll på läget.

Taxiresan till Skanstull blev en trevlig färd. Så angenäm att vi hamnade i fel tull, i Hornstull. Både jag och chaffis blev lika förvånade. Vi pratade bort oss alldeles och tappade helt orienteringen. Nej, det blev inte tokdyrt. Det blev min billigaste taxiresa någonsin, i alla fall i denna stad.

Jag sitter här i soffan och funtar på en liten årskrönika. En summering. Jag har den faktiskt helt klar men insåg snabbt att den blev för tok personlig. Så ja ba, raderade 2/3. Och nu är det så tunnt att jag inte ens törs publicera. Herregud, gör jag det lär ni ju tro att jag inte har ett liv över huvudtaget. Eller ett jäkligt fattigt liv. Men ni som känner mig vet. Fast jag bjuder på några high lights. Kan inte låta bli. Man är ju trots allt lite ego. Jag finns, jag är ett liv och jag har ett liv.

Årets tjafs
Måste nästan utses till grabbarna grus när vespor skulle hyras på Paros. Mycket roande och inte det minsta oroande.


Årets grubbleri
Vad ska bli nästa steg i min karriär. Ska jag sitta kvar i mitt trygga skal, eller kläcka det och vidga vyer. Har sökt en managertjänst på "firman" men börjar ångra mig. Jag kan ju det här med kommunikation nu. Kanske dags att ägna mig mer åt mitt skrivande. Hittade förresten något intressant här. Dax att rengöra tangentbordet.

Årets vi tror det när vi läser det
Hur är det nu? Är Blingbling den eviga singeln? Ska hon inte stadga sig nån gång? En sak vet jag. Jag ska sluta okynnesjaga män. Jag ska lugnt invänta den rätta. Bara sitta under min korkek. Men en dejt till hinner jag allt med i år hehe...


Årets glädjedödare
Att min resa till NYC ställdes in. Resesällskapet hoppade av. Men så vitt jag vet finns staden kvar. Och den väntar på mig.


Årets motto
Har tappert försökt bli lite mera som Crazy Stef. Jag jobbar på det och det går bara bättre och bättre. Jag måste lära mig tänja på gränser. Ta för mig. Jag är värd det bästa och livet ska va lätt å leva. Det blir vad man gör det till. Tänk på det. Men tänk inte för mycket.


Årets flört
Norrmannen i tät följd av Torsdags L.


Årets nätdejtingsajt
Det får bli Spray Date. Jag vet, det låter som en billig parfym men..De fiffigaste och mysigaste killarna har jag hittat där.


Årets hit
To blog or not to blog.


Årets resa
Båtluffen med boysen.


Årets pirr
Dejten med Blogmafia på Judit och Bertil.

image519
Gott Nytt år önskar Blingbling!
Hur ska ni fira?



Kommentarer
Postat av: Magnus

Välkommen hem Bling! Hoppas du har haft det skönt i norr. Jag brukar inte fira nyår så vidare värst, men i år ska jag se om jag inte kan hålla tjejerna vakna till tolvslaget.

2007-12-27 @ 00:12:00
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tyckte inte den listan kändes fattig, snarare var den skön.

Jag firar på Värmdölandet med trevligt sällskap och en magnumflaska champagne.

2007-12-27 @ 09:33:44
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lina

Håller med om spraydate och pirret:) det har varit ett händelserikt år minsann.

Gott nytt år på dig med. Jag ska fira lugnt i Umeå med några vänner (+ ett killgäng..hehe)

2007-12-27 @ 12:38:21
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Patrik

Jag firar med en sojufylla i Seoul. Gott nytt ar, bling!!

2007-12-27 @ 13:11:54
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: anso

Gott nytt 2008! tycker inte du ska censurera så mkt dock!

2007-12-27 @ 13:49:57
Postat av: Ester

Gott Nytt Bling och välkommen hem!

2007-12-27 @ 18:30:37
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Tom

Gjorde samma grej, alltså skrev en lång text som till slut bara återstod introt på. Den blev för pretto helt enkelt. Gillar årets pirr! Fan skulle också vara pirrig inför en bloggträff, hehe. Gott nytt år!

2007-12-27 @ 19:07:05
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: tess

välkommen hem, bling!
gott slut och gott nytt!
ÄLSKAR att blogmaffian kom med på listan! :-D
jag har inte bestämt mig om nyår än... är bjuden till hufvudstaden att inta middag med nära och kära, men jag har en extra hund i hemmet fram till 9 januari och
hon är rädd för smällare och fyrverkerier... vi får väl se hur det går!

2007-12-27 @ 23:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: