En affärsidé uppkommer

Tusan, jag har tappat ett minne. Ett minne till en låt som jag hör i mina lurar. Jag tycker inte om det. Det är så satans svårt att ersätta ett minne om det bara är borta. Du kan ju t ex inte låna ett av någon annan. Inte ens på biblioteket kan man.


Blingbling: Hej, lånar ni ut minnen? Gärna något som påminner om det jag just förlorat.

Bibliotekarien: What!? (och vinkar sedan på securitasvakten).


Ett tag kunde man faktiskt låna en åsikt på bibblan. Minns ni det? Då fick man prata med en person som hade en viss åsikt. Jag tror möjligheten till detta försvann lika snabbt som den dök upp pga brist på just åsikter. Så synd. Eller så bra, för jag fick just en affärsidé.


Man skulle kunna skapa en pool av människor med olika åsikter och beteenden som andra kunde få hyra. Till nästa möte skulle jag t ex behöva en pain-in-the-ass-snubbe som kunde ta all skit och läxa upp mina uppdragsgivare. En bitch helt enkelt.

Man skulle kunna ta bra betalt.



Kommentarer
Postat av: Beyonce

Ja, varför inte...

2007-08-17 @ 17:24:30
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: rosenblom

jag verkar fan inte ha så mycket för mig nu, och ett möte kan jag nog liva upp ska du se... hur obekvämt skall uppdragsgivaren få det?

2007-08-17 @ 19:52:28
URL: http://rosenblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: