En dag på jobbet

Anländer vid 08:30 eller strax därefter. Skyndar genast till restaurangen för att köpa frukost. Idag blev det en äggmacka med mycket kaviar. Mmm salt och gott. Du har 23 olästa mejl. Tack gode gud var ca 25 % privata och lika stor del spam. Resterande nåt i stil med; Hej Anna, kan du fixa… Mitt i allt fixande och prioriteringar kallas jag in till möte. Även denna gång med danska kollegor. Men lugn, jag börjar fatta danska nu. Mötet varar två timmar. Kl 12, äntligen lunch. Lunchen äts effektiv och snabbt. Kaffe på det. Efter lunch kan jag äntligen ägna mig åt egna projekt. Men där är jag beroende av andra. Hamnade i samtal med ett tryckeri för att jag behöver en pluggin eller FTP-klient. Skall installera men allt skiter sig. Helt plötsligt är kl 14. Pappa ringer. Fixar en sak åt min chef. Bara lite information han behöver. Det går snabbt. Telefonen ringer. Nya uppdrag. Kollegan lånar mina hörlurar. Skriver ett privat mejl och därefter funderar jag vidare på en struktur över ett digitalt arkiv. Bjuder in kollegorna till en tre timmars workshop på fredag. En kille från Göteborg ska dema ett MRM-verktyg. Hälften tackar nej till min kallelse. Jaha, är det inte viktigare än så? Suck! Behöver hjälp att namnge ett moment i en försäkringsprodukt. Involverar kollegorna att brainstorma… Tick-tack, tick-tack. Det spårar… Fixar ytterligare några uppdrag. Publicerar sedan en nyhet på intranätet.



Dags att gå hem. En dag, ett liv, ett The Office.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: