Fest med Ankarström

Tänkte fatta mig kort om gårdagens party i Gamla Stan. Det är värt sin summering. Tänk er att sitta instängd i Ankarströms fängelsehåla med 80 alkoholstinkande snubbar. Där flera nationaliteter försöker enas om språk. 20 holländare, en finne, två fransoser en norrman, några balter och en förvirrad kines. Själv envisades jag med att prata norrländska.


Bordsplacering.., Varför har just jag alltid oturen att hamna bredvid ett monster? (Monster = kvällens fullaste). Så även denna gång. Han spottade mig i ansiktet var och varannan mening. Jag fick panik och insåg att jag hade två val. Ducka eller dricka ikapp. Jag duckade. Sedan hamnade såklart kvällens snyggaste kille på det där magiska avståndet att det inte gick att konversera. Han försökte, jag sa: va, förlåt, ursäkta…Jag hör inte vad då säger etc. Ljudnivån var galen. Tinitusvarning i källarvalven med rundgång av röster som försöker bräcka och överrösta.


Lyckligtvis spelade och uppträdde monstret lite då och då, och jag kunde njuta av maten och övriga bordsgrannar. Men shit, trots hans apestade lyckades han alltid hitta tillbaka. Hans konversationer var på den otroligt låga f-n vad jag är full nivån. Jag fick veta allt om hans senaste one night stand. Hur mysigt det hade varit men att han sedan fejkat sitt telnummer till tjejen. Ja, sedan fick jag höra att han minsann tyckte att jag var snygg, men kräsen. Bravo, monstret hade insett att han var rökt hos mig. Han limmade därefter på den fulla finskan, och jag tror att de fann varandra och fick ligga.


Mitt i desserten får jag ett haleluljahmoment. Snyggingen Johan messar. Dum som jag är tar jag inte hans erbjudande att fly festen. Nä, för Annso har just bjudit en Holländare på snus och vi inväntar med spänning om hans rus ska övergå till illamående. Förlåt Johan. Men saken är den att jag är lite rädd för dig. Du är alldeles för snygg och killar som är det har en tendens att krossa mitt lilla pickande hjärta.


Mongomonstret och hans band var såklart så värdelösa att de var underhållande. Bara en sån sak som att inleda showen med låten Batman. Två på gitarr och en på trumma. Dodododododododododo BATMAN!


Over and out. Nu ska jag dricka juice.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: