Röd het Chili

Hade nästan glömt bort att jag ju faktiskt var på konsert i måndags. Kan bero på att jag gått omkring med lätt tinnitus. Herregud, jag är för gammal för denna typ av funk-, hiphop-, rock-, och hardcoremusik. Skulle ha sett dem för 10 år sedan i stället. Idag känns det liksom inte lika coolt. Eller så är det jag som inte är cool längre.


Nåväl, jag myste ordentligt till Californication, Scar tissue och Snow (Hey oh). Vackert var det också när Frusciante plockade fram en akustisk gura och dammade av låten Nobody weird like me. Blev liksom en skön 70-tals dänga a la Led Zeppelin. Ännu ett teckan på att jag börjar bli gammal.

Scenen var mäktig med sin ljusrigg ut i publikhavet. Att man sedan fick följa liveuppträdandet i seriestrippar var heybaberiba.


Sen kan jag förstås tycka att det blev lite väl mycket solouppvisning. Som om grabbarna spelade mer för sig själva än till mig. Herregud, jag vet ju att de är duktiga musiker, men gick det inte till överdrift? Nåväl, kan Los Angeles-kvartetten vara egoistiska så kan väl jag.




redhot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: