Reflektion och summering 2006

Nu är det dags för ett årsbokslut i min blogg. Ett slags knyta-ihop-säcken-inlägg. Det som jag har våndats för i flera veckor nu. För hur fasen skriver ett sådant? Jo, man sätter papperet i maskinen (i mitt fall används ett tangentbord) och skriver; 2006 var året då…

Okej, jag börjar.


2006 var året då allt ställdes på sin spets. Det har onekligen varit händelserikt och involverat hela känsloregistret. Rädsla, förtvivlan, skräck, uppgivenhet, hopp, kamratskap, kärlek, förväntan, längtan, lycka, glädje, rädsla igen, förtvivlan, tomhet, mera kärlek, hopp, oro och tro. Ett äventyr på flera plan.


Året började med en hisnande omställning. Jag som alltid varit purfrisk fick plötsligt veta att jag var allvarligt sjuk. I februari fick jag diagnosen cancer. Min trygga tillvaro raserades. Radiumhemmet blev min andra hem under tre månaders tid. Där fick jag cytostaika, strålbehandling och mycket kärlek och värme. Alla sjuksyrror och läkare jag varit i kontakt med har varit helt fantastiska. De har verkligen tagit hand om mig och peppat/stöttat mig under resans gång. För att inte tala om alla vänner + familj. Ni har varit fantastiska.


Efter den tuffa behandlingen började jag sakta återhämta mig. Det blev en härlig semester i Norrland med solsken och kräftskiva. Sedan en mysig roadtripp till Bohuslän med vännerna. Jag måste också nämna alla underbara turer till Boule & Berså. Den bästa medicinen som gett mig styrka att åter igen börja jobba och leva.


Hösten har gått med hisnande fart. Jag har haft en hel del tid att ta igen. Mina kompisar har bjudit på fantastiska middagar hemma hos och vi har roat oss med restaurangbesök, biobesök, teater och konserter. Hur kul som helst. Vi har också kastat oss ut i internetdejtingens spännande värld. Vilket har roat både oss och andra.


Nu är snart detta år slut och jag tar klivet ut i nya äventyr (på flera plan). Jag är starkare än någonsin och ingenting kan stoppa mig. Allt kan bara bli bättre!




 

God jul och Gott nytt år!

tomten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: