10 år snart

Jag flyttade in i min nuvarande lägenhet när jag fyllde 30. För si så där 9 år sedan. Så länge har jag aldrig bott på ett ställe. Undantag för barndomshemmet då, där jag bodde i 17 år. Är det för länge?

Är det dags att flytta?

Det är iof mysigt. Det där med att Skanstull känner igen mig. Butikshandlare hejar, restauranger vinkar och fiken rabatterar eller bjuder. Lite stammisvarning och I like it.

Tidigare flaxade jag mer.. Strand, Umeå (Haga och Öst på stan), Lund, Tokyo, Gifu, Stockholm (Gamla Stan, Diplomatstaden, Dalagatan och duns--Skanstull. Hänger iof i Hallunda också. La betonga. Mysigt. Gjut fast mig.



Kommentarer
Postat av: Jerk

Skanstull is da shit..längtar tillbaks nästan dagligen!

2013-02-08 @ 20:27:23
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Hanna

Det är skönt att hitta sin plats. Jag upplever mig själv som flängig och rotlös. Men ärligt talat har jag bott länge på varje plats jag flyttat in. Jag tänker på mitt hem som den fasta punkten i mitt liv. En sån ska man ju ha.

2013-02-09 @ 17:06:06
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: