Ådran

Jag jobbar mest med hjärnan på jobbet. I daxläget mer strategiskt än operativt. Gud så det stör mig. Det lilla kreativa jag har tar reklambyråerna han om. Allt jag har är att tycka till. Det gör jag såklart. Oftast, gammal och bitter som jag är i branschen, suckar jag och utbrister -- jag hade gjort det bättre själv. Samtidigt som jag vet att-- man får det man ber om. Det är troligtvis min brief som suger. Suger för att jag tappat den, gnistan.

Kanske var det därför som jag frekade ut på KKV i söndags. Ville svetsa fast mig i deras verkstäder. Den lycka jag kände när jag slukade deras skapelser. Den avund jag kände. De som faktiskt skapar något.

Varför sitter jag på ett jävla kontor?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Du kan mer! Jag vill se din kreativitet.

2012-05-17 @ 16:45:27
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: