Höst

Får cancerpatienter ont i kroppen efter behandling, eller är min smärta något annat? Kanske sorg? En annan slags höst. Idag sitter smärtan i bröstkorgens nederkant hela vägen upp till hjärtat. Och då är jag inte ens olyckligt. Alltså olyckligt kär. Jag blir ju aldrig kär, ni känner ju mig. Men olycklig... Oh yes. Min melodi. I alla fall idag. Ont i hjärtat. Ont. O N T !!

Min kroniska vän, smärtan, gnager alltid. Dag som natt. Ibland flammar det till, som idag. Denna gång innifrån. Hon, för det är en hon, är som en gadd i ögat och att blockera är fucking omöjligt. Tänk dig att sparra mot Scott eller Roberto. Inte en chans i helveta att man vinner. Bara att lägga sig platt. Låta henne sparka.

Det är lite så jag hanterar henne. Jag grinar lite i soffan och hatar mig för det. Jag springer 3 km. Jag tänker på att inte tänka på det. Jag blir förbannad, sen ledsen.

Jag pratar sällan om henne inför andra. För att ha ont i kroppen är inget man som kvinna skryter om. Då blir man gnällig. Lite sur så där.. Så jag håller käft.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Och jag blir arg på alla som är onda mot dig min fina! Önskar att hon inte plågade dig så. Det är också trist att du inte ska kunna prata om det. Verkligen sorgligt.

2012-01-29 @ 18:40:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Doc

Gud vad länge du har bloggat Blingbling.

Och fortfarande skriver du lika bra och medryckande.

Imponerad.



På tal om tatueringar som du skrev om hos mig. Jag gjorde en i Thailand.

Du kommer nog säga att det är den dummaste av alla tatueringar man kan göra, och jag håller med. Fast jag ler med hela ansiktet och nickar ivrigt när jag gör det.

Jag kommer aldrig ångra tatueringen vad som än händer.

På mitt vänstra bröst, rakt över hjärtat står det "Malin". Fast på Thailändska.

Hon var min första kärlek.

Jag hoppas och tror hon blir min sista.

Vad som än händer, förblir hon i alla fall den största. Det vet jag nu efter att jag varit ifrån henne 27 år.

Nu kommer vi alltid att vara tillsammans, det vet jag.

Och om jag ändå "vet fel" (haha). Så är det bara jag och alla thailändare som fattar vad det står. Jag kommer att ljuga för min nästa och säga att det står "Kärlek". Är det ens en lögn förresten? Kärlek är vad hon betyder för mig. Påminn mig bara att inte åka till Thailand på semester då.



Man kanske skulle tatuera in alla sina kärlekar, med årtal och allt.

Som ett CV liksom.

2012-01-29 @ 23:58:47
Postat av: Blingbling

Tack för din fina kommentar DOC. Den bjöd på både värme och skratt :)

2012-02-02 @ 19:15:38
Postat av: Anonym

Har också gått igenom, halkade in på denna som går igenom nu:

lainesdiary.wordpress.com



Jobbigt att minnas men en sorts efterbearbetning som kanske behövs.

2012-02-03 @ 10:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: