Födelsedagsbarn och tjejer

Hela helgen har gått i hyllningens tecken. Micke T har fyllt år och kvinnor har druckit vin. Soft. Ska försöka berätta lite mer, lugn.

Micke T firade vi på Fondueboden. Skaldjurfondue, köttfondue och chokladfondue. På det lite tjeckisk öl. Najs. Sedan blev det armkrok till Vimmel där det dracks drinkar och bubbel. Allt var frid och fröjd tills Per beställde in Fernet. Allvarligt, vilket råttgift. Min maga klarade inte alls av detta och det slutade med att fonduen åkte upp igen i en toalett på Storstad. Jag kan inte klandra Per för detta, utan endast mig själv. Trots denna lilla fadäs hade vi vansinnigt kul. Minns att Per jagade mig med en toalettborste för att borsta mina tänder efter den sk olyckan. Hade en vakt sett honom hade han nog blivit dragen i örat.


Vimmel i Vasastan, bubbel i blodomloppet. Foto: Blingbling

Lördagen gick i kvinnans tecken. Jag var på tjejfest. Det är inte så ofta jag är det så gissa om jag är tacksam. Jag behöver tjejiga grejer. Och tjejigt var det. Fantastisk mat och massa vin. Klänningar och goda dofter. Godis och fruktiga drinkar.

På tjejfesten fanns det två kluster. De gifta kvinnorna med småbarn och sedan singelbrudarna med no kids. I ena sidan av rummet snackades det blöjor, dagis och bröllop. Småbarnsmammorna då förstås. Och livliga var de. Liksom lyckliga för att få komma ut och berusade efter ett glas vin. På andra sidan soffbordet pratades det skaffa barn på egen hand (i Köpenhamn), adoption, killfri helg och skaffa barn med bögpar (det var singlarna det). Och det pratades killar såklart. Inte så mycket snuskprat som jag trodde, utan mer hurvida vi klarar oss utan dem.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Som sagt, tacksam att jag är kvinna och tacksam över den tid vi lever i. Danmark rules!

2010-01-24 @ 19:56:49
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag ska ha grabbhelg om fjorton dagar. Ser fram mot det redan nu. Danmark kommer dock inte diskuteras så hårt...

2010-01-24 @ 20:39:38
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ester

Vilken härlig helg! Låter som ett energipiller.

2010-01-24 @ 21:13:14
Postat av: Kang

klockren beskrivning! haha!

2010-01-24 @ 23:54:20
URL: http://helamig.wordpress.com
Postat av: Pelletsmaskinen

Danmark alltså!? Finns det något alternativ för killar? Eller just ja, jag har ju hittat en potentiell moder nu. Övertalning pågår. Skulle behöva gå på tjejfest och höra de senaste tipsen bara. Fast kanske en till fernetkväll först. Verkar ju roligt. /P

2010-01-25 @ 18:10:31
URL: http://pelletsmaskinen.wordpress.com
Postat av: Rebecka

Hej Bling,

fin blogg du har:-)

Lördags var trevligt och jag kan bara instämma med Hanna,mer Danmark åt folket....

2010-01-26 @ 15:12:24
Postat av: Blingbling

Hej Rebecka. Kul att du hade svängarna förbi =)

2010-01-26 @ 18:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: