Burleskt

Jag och bloggaren Hanna gillar det burleska. Det tror jag att ni känner till vid det här laget. Det kan vi tacka Erik för, som invigt oss. Och i fredags var det dax igen. Hanna är snabbare än jag, och har redan bloggat om det.

Jag tänkte att jag skulle bjuda på lite sköna bilder därifrån, och ni kan läsa mera på Hannas blogg.

För er som fortfarande går och funderar på vad det burleska innebär. Följande står att läsa på Wikipedia:
Burlesk var en form av varietéunderhållning med bland annat sketcher och dansnummer, ofta satirisk och häcklande överklassen, som blev populär på andra hälften av 1800-talet. En av de kännetecknande ingredienserna var vågad klädsel med fokus på kvinnokroppen och skämt med sexuella anspelningar.

Tittar ni noga får ni en skymt av mig och Hanna. Och kanske lägger jag även ut filmer på Söder TV. Det beror liksom på ifall de vill och vågar visa mina burleskalster.



Foto: Blingbling


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker det var för lite häcklande av överklassen. Men bilderna är hur underbara som helst. Vilken klubb! Kärlek!

2010-02-14 @ 18:51:32
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Det var en ball klubb. Vill dit igen =)

Postat av: Lina

jag tycker det ser hur grymt ut som helst;)

2010-02-14 @ 21:08:59
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Ester

Coolt.

2010-02-15 @ 20:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: