Regntungt

Uh. Söndagsnatten med Hornstullsligan rubbade hela min veckorytm. Jag fick ägna måndagen åt reparation --av mig själv. Låtsasjobba och ducka för möten. Så kom kvällen och jag blev ompysslad. Matad med italienska delikatesser och en video. En resa från risigt troll till rosig prinsessa. Sånt som kallas livet. Lite jobbigt bara att trollstadiet varade i 8 timmar drygt.

Vet du vad jag längtar efter? Jag läntar efter sommaren, romanserna, blickarna och havet. Aprilväder ska inte råda i juni. Midsommar ska förresten firas på Ingarö i år. Däremot lär det inte bli dans på solig veranda. Snarare en grill som slocknar i dugget.

Så här fint hade vi det på midsommarafton 2008. Nån som sett prognosen för årets afton?  Vad gör man om det spöregnar?




Fast det är klart. Vi besegrade regnet 2007 på Rossö, och kan göra det igen. Lösningen är presenning!



Ni får ursäkta kvaliten på mobiltelefnerna 2007.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Även jag känner mig rubbad. En regnig midsommar läser man en bok. Kanske en midsommarnattsdröm.

2009-06-17 @ 12:07:10
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Jag ska plocka blommor. 7 st var det va?

2009-06-17 @ 20:11:24
URL: http://blingbling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: