Hurra

Herregud vad glad jag är att inte SD nådde fram till något mandat. Med SD menar jag Sverigedemokraterna och inte Spray Date. Jag hade gråtit och skämts ifall Sverige bidragit till främligsfientliga parlamentariker.

Jag tycker det känns friskt att det blåser grönt och nytänk. Att många röstat på PP och MP. Detta trots författardrömmar och innovatörstänk i sinne. Patent och upphovsrätten drabbar inte mig. Inte idag. Såvida inte drömmar blir verklighet --då lär jag knorrar. Fildela mig idag, men ge fan i det imorgon - om jag skapar nåt värdefullt dvs. Då vill jag att ni ska betala. Okej? Men hur stor är den sannolikheten. Den dagen jag skriver en bok finns inte böcker.

Är det förresten någon som granskat PP mer på djupet? Vad vill de igentligen? Är integritetsfrågan viktigast? Det borde den vara. Kluvet är det. Går vi inte alla omkring ILR och på nätet och ropar "se mig, se mig" eller "läs mig, läs mig".

Jag har inget emot att bli övervakad. Så länge jag inte håller på med något kriminellt och terroristigt då vill säga, men det gör jag ju inte. Jag är glad att det faktiskt finns ett en slags storebror där ute. Vill de får de hemskt gärna läsa min mejl, mina sms, min blogg och mina microbloggsinlägg. Men jag tror allvarligt inte de har tid med sånt. De jagar betydligt större bovar, banditer, pedofiler och terrorister än lilla svennebanan BLING.

Jag stod och velade mellan MP och PP i röstbåset igår. Sen tänkte jag; kanske säkrast att rädda världen. Att tänka lite på någon annan än mig själv. 

PP får en chans till vid nästa val. Men då får de allt ha något mer att komma med.  


Kommentarer
Postat av: Kimmi

Tummen upp för dig!

2009-06-08 @ 18:48:54
URL: http://asiktskanonen.se
Postat av: Blingbling till Kimmi

Det var grymt nära att ni lyckades övertala mig :) Utan er kampanj hade jag inte ens fått upp ögonen. Fint jobbat där ute.

2009-06-08 @ 18:57:56
Postat av: Hanna

Den största anledningen till att jag orkade släpa mig iväg och rösta var att göra allt för att väga upp en röster på SD. Jag tänkte att vad jag än röstar så går det emot den där lilla människan som tar och ploppar i deras valsedel.

2009-06-08 @ 20:08:30
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ungraren

Konstaterar att du och jag står hyfsat långt ifrån varandra i en hel del frågor ;=) Vi lär inte sakna diskussionsämnen på Kreta...ha ha ha.



Kram!

2009-06-08 @ 20:56:16
Postat av: crusty

FUnderade på PP ett tag jag med, för att skoja till det..men nä..det blev visst inte så... :)

2009-06-09 @ 08:13:32
URL: http://www.smurflandet.se
Postat av: Doc

Men hur gick det med Spraydate? Kom de in?

2009-06-09 @ 08:35:49
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Psyk

Jag tror att ditt innovatörstänk kanske omedvetet har fått dig att överväga att rösta på PP. :)



Bara en tanke.



Det kommer ta lite tid, men när en ny generation växer upp kommer det finnas helt annan syn på vad som gör en kreatör och hur denne gör sig till just detta. Och ja, det handlar om få betalt.



Frågon om integritet kommer på allvar, tack vare pp, att få ett fäste hos andra partier till nästa valrörelse. Och våra upplevelser och behov av integritet skiljer sig åt, men är i allra högsta grad en värdslig fråga.



I övrigt håller jag med - bra där MP!

2009-06-09 @ 13:34:41
URL: http://psykbryt.com
Postat av: Tom

Helt rätt gällande SD!

2009-06-10 @ 22:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: